Al meer dan 10.000 laadpunten voor elektrische auto's

Ritsaart van Montfrans van The New Motion
Ritsaart van Montfrans kwam in 2008 in gesprek met Tendris waar op dat moment gewerkt werd aan LED-lampen. Het bracht hem op het idee voor een volgende bron van CO² besparing: transport.
Online Ondernemen scan
Klik hier
Maximaliser je digitale netwerk
Doe de scan
Elektrisch vervoer stond weliswaar nog in de kinderschoenen, maar dat vormde voor Van Montfrans nu juist de uitdaging. “Wat zijn de mogelijkheden? Wat moet je er voor doen? Hoe kan je het bouwen? En waar kan je impact bereiken met een vermindering van CO²-uitstoot?” Die vragen stonden aan de basis van The New Motion. 
 
Naam: Ritsaart van Montfrans
Leeftijd: 42
Bedrijfsvorm: BV
Aantal medewerkers: 75 fulltime, 15 parttime
 
The New Motion biedt laadoplossingen voor eigenaren van elektrische auto’s thuis, op kantoor en onderweg. Momenteel werkt The New Motion samen met elf automerken die een elektrische auto op de markt brengen. Met de ruim 10.000 slimme laadpunten in Nederland, België, Duitsland en Noorwegen is The New Motion Europees marktleider op dit gebied. Een eigen laadpas completeert de dienstverlening: klanten kunnen hiermee ook op openbare laadpunten laden. 
 
“In het begin moesten wij er heel erg aan trekken. De elektrische auto was nog geen algemeen begrip. Er ging veel tijd zitten in het opstarten van projecten”, zegt Van Montfrans over de start van The New Motion. Gelukkig kreeg hij al snel hulp in de gedaante van Alef Arendsen, die gespecialiseerd is in het werken met open source-software. Arendsen tuigde de achterliggende technologie op.
 

Social media onontbeerlijk

Vanaf het begin vormde internet een onmisbare schakel in de marketingstrategie. Behalve een website werden blogs ingezet en accounts aangemaakt bij Facebook en Twitter. Een grote doorbraak werd bereikt met de ‘Plug-in party’s’ waarbij een bakfiets-DJ zijn muziekinstallatie in een net geïnstalleerd oplaadpunt plugde. The New Motion haalde er de voorpagina van The New York Times mee. “Dat leverde onze eerste honderd fans op!” 

Binnen een paar maanden had The New Motion 5,000 volgers op sociale media, die allemaal meedachten over de introductie van elektrisch rijden. Twitter ziet Van Montfrans als het belangrijkste communicatiekanaal. “Facebook is meer geschikt voor longform en met de blogs kunnen wij wat meer inhoudelijke informatie verspreiden. Daarnaast versturen wij ook maandelijks een nieuwsbrief waarbij we klanten op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en acties rondom elektrisch rijden. Het gaat om het geheel, dat is meer dan de som der delen.” 
 

Feedback

“Wij krijgen continu feedback van onze klanten. Ze attenderen ons op plekken waar nog geen laadpunt is, ze denken mee. Op die manier kweek je een community.” Om die reden werkt The New Motion ook met klantenpanels. “Wij vragen de leden van de klantenpanels om mee te denken over nieuwe producten en services die we gaan introduceren en hierop feedback te geven. Doordat die feedback van onze klanten krijgen wij een goed beeld of we nog dingen moeten wijzigen en/of verbeteren en of het nieuwe product en de service zullen aanslaan.” 
 

Reviews

Online reviews van klanten vormen ook een belangrijke graadmeter voor The New Motion. “Wij werken met een Net Promotor Score zodat wij een goed overzicht hebben of mensen tevreden, ontevreden zijn met onze producten en/of diensten zijn. Op basis van deze input kunnen wij onze producten en diensten blijven optimaliseren zodat de eindgebruiker tevreden is. In onze nieuwsbrief vragen wij onze klanten en volgers om hun feedback maar ook onze partners zoals leasemaatschappijen, dealers, automerken & installateurs krijgen de mogelijkheid om hun input te geven. Zo verbeteren wij niet alleen onze producten en diensten maar versterken wij ook onze relaties met de klant en partners. 
 

App

The New Motion heeft 2 jaar geleden een app uitgebracht, zodat klanten onderweg niet alleen op hun smartphone of tablet kunnen zien waar het dichtstbijzijnde laadpunt is, maar ook welke prijzen er gelden voor het laden. 


Toekomst

Momenteel werkt Van Montfrans samen met zijn team aan uitbreiding van de diensten: niet alleen in België en Duitsland, maar nu ook in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Ook hier spelen sociale media weer een rol. “Wij willen dat nieuwe klanten ons al tegenkomen als ze zich online gaan oriënteren op een nieuwe auto”.

Hoe kwetsbaar ben je online?

Online kwetsbaarheid versus klantbereik
Hoe kwetsbaar moet je je opstellen als online ondernemer? Op die vraag geeft Jeroen Martens, Flynth adviseur online ondernemen, een antwoord tijdens de Flynth Franchise Relatiedag.
hoe-kwetsbaar-ben-online-28313163705.png

Dossiers

De mythes over elektrisch rijden

Wat heb je nu echt aan een elektrische auto?
Elektrisch rijden is hot. Althans, er wordt veel over gepraat en geschreven. Niet altijd in positieve zin. De EV (Elektrovolt) is een hype, hij is...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten