Ingebrekestelling: zo schrijf je een boze brief
Tips voor het schrijven van een ingebrekestelling
Met een ingebrekestelling geef je een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt een laatste kans om dat wel te doen. Je verstuurt een boze brief om deze laatste kans duidelijk aan te geven. Maar hoe stel je iemand in gebreke en wat moet er in de brief staan?
Wat is debiteurenrisico en hoe ga je ermee om?
Wees goed voorbereid op wanbetaling
Ondernemen is ook risico’s nemen. Toch zit niemand te wachten op klanten die ver na de betalingstermijn - of helemaal niet - over de brug komen. Dit noemen we ook wel debiteurenrisico.
Wat is credit management?
De voordelen van geautomatiseerd credit management
Credit Management zorgt voor een stabiele basis in je financiële administratie. Hieronder vallen debiteurenbeheer, kredietinformatie en incasso. Ook de termen crediteuren en Days Outstanding Sales (DSO) komen voorbij. Ze hebben allemaal met elkaar te maken, maar hoe zit het nou precies?
“Ondernemen is leuker als je zeker weet dat je je geld krijgt”
Thomas Toxopeus is letterlijk en figuurlijk een en al energie. Zijn bedrijf New Energy gaat als een speer. Vier jaar geleden zag het er anders uit. Toen vier grote facturen niet betaald werden, ging even het licht uit. Dat zal hem nu niet meer gebeuren.
Het internationaal incassobureau voor openstaande facturen in het buitenland
Een incassobureau met kennis van lokale wet- en regelgeving en culturele verschillen
Voor veel ondernemers liggen er over de grens kansen om hun onderneming te laten groeien. Maar voordat je die stap zet, moet je met een hoop zaken rekening houden. Wat doe je bijvoorbeeld als een klant in het buitenland de facturen niet betaalt? Een internationaal incassobureau kan je helpen bij het invorderen van facturen in het buitenland.
De Wsnp en onbetaalde facturen
Wat je moet weten als een van je klanten in de schuldsanering belandt
Een natuurlijke persoon met schulden kan failliet verklaard worden. Maar hij kan ook een aanvraag indienen om toegelaten te worden tot de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp). Wat houdt deze wet in en wat betekent deze wet voor jou als ondernemer? Wat kun je doen om alsnog (een deel van) je geld te krijgen?
Hoe lang is een factuur geldig?
Verjaringstermijn van facturen en vorderingen
Een factuur of vordering kan verjaren en is dus niet eeuwig geldig. De verjaringstermijn is in principe vijf jaar, afhankelijk van het feit of het om zakelijke klanten of consumenten gaat.
Voorkom achterstallige betalingen: wat je kunt leren van een ondernemer
Voorkom wanbetaling, lees dit voorbeeld!
Het is de schrik van elke ondernemer: klanten die je dienst of product afnemen, maar niet willen of kunnen betalen. Je kunt dan een incassobureau of deurwaarder inschakelen, maar van kale kippen valt niet te plukken.
Kan ik klanten vragen vooruit te betalen?
Op krediet leveren of betalingsvoorwaarden aanpassen
Een wanbetaler, daar zit je niet op te wachten. Waarom dan altijd maar op krediet leveren? Vooraf of in termijnen betaald krijgen is ook een optie. Je loopt dan minder risico. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?