Haal alles uit je verkoopproces
Stop met Excel als je productief en efficiënt wilt werken
Een bezoeker op je website, iemand die belt over de specificaties van je product, je Facebookpagina liket of jouw e-book download en daarbij een website-formulier invult - leads kunnen overal vandaan komen. Dat maakt de opvolging cruciaal: de lead die belde benader je immers anders de degene die jou nu op Facebook volgt. Heb jij een Excellijst met leads? Dan weet je dat het bijhouden van contactmomenten erg lastig is. Het bepalen van het juiste moment voor een salesgesprek is helemaal onmogelijk. Om alles uit je verkoopproces te halen zijn er gelukkig betere oplossingen!
5 tools om productiever te werken
Haal meer uit je onderneming met deze software en tools
In de waan van de dag ga je maar door en door en door. Af en toe is een pas op de plaats niet verkeerd. Een moment waarop je ‘aan de winkel’ in plaats van ‘in de winkel’ werkt, zodat je in drukke periodes efficiënter kunt zijn en meer uit je bedrijf kan halen. Hoe? Met behulp van de juiste tools lopen de zaken het hele jaar door op rolletjes.
Hoe verbeter ik mijn retentie?
Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips
Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?
Weet jij wat je klant morgen wil?
Speel in op actuele behoeften
Als je een langdurig goede relatie wil hebben met je klant moet je weten wat ‘hij’ nodig heeft. Niet alleen wat hij vandaag wil hebben, maar ook wat hij morgen wil, volgende maand en zelfs volgend jaar. Dan kun je een klant precies bieden wat hij nodig heeft. Hoe kom je daarachter?
Wat is Customer Relationship Management?
Orden en beheer je (klant)relaties en hun gedrag
CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM duidt op een werkwijze waarbij het optimaliseren en beheren van al je contactmomenten met de klant of relatie centraal staan. Dit kun je grotendeels automatiseren in een CRM-systeem. Met een goed CRM kun je slimmer en efficiënter ondernemen.
Datamining: wat is het en hoe werkt het?
Ontdek trends in jouw klantgegevens
Verzuip je zowat in alle gegevens die je hebt van je klanten en leads? Dan wordt het tijd om datamining toe te passen op je bestanden. Door verbanden en patronen te zoeken krijg je beter inzicht in je klant. Hoe werkt dat?
'Bedrijven doen te weinig met digitale klantgegevens'
Online klantgedrag van groot belang voor je strategie
Europese organisaties doen te weinig om waardevolle informatie te generen uit digitale klantgegevens. Via websites, apps en mobiele diensten stromen de gegevens van klanten en hun (koop)gedrag binnen bij bedrijven, maar dit wordt nog te weinig benut.
Houd jij van je klant?
Goede klantrelatie sleutel tot succes
Als je een klant langer vast wilt houden is het van belang een goede relatie met hem of haar te hebben. Ken jij je klant? Als je een kleine dorpswinkel hebt waarschijnlijk wel, maar wat als je bedrijf (iets) groter is en veel verschillende klanten heeft? Hoe kun je er dan voor zorgen dat iedere klant zich begrepen en persoonlijk geholpen voelt?
“CRM is cruciaal om je klant te kennen”
Interview met Bram Sauer van ACES Direct
Hoe kun je klanten langer vasthouden? Hoe kun je ze persoonlijke aandacht geven en inspelen op hun actuele behoeften? Ondernemer Bram Sauer vertelt over de klantgerichte strategie van zijn bedrijf. “Hoe meer je over de klant te weten komt, hoe beter je de relatie kunt behouden en uit kunt bouwen.”
Nog veel kansen rond analyse klantgegevens
CRM en Business Intelligence (BI) vaker benut in B2B markt
Een groot deel van de Nederlandse bedrijven die zich richten op de zakelijke markt (B2B) gebruikt al big data-toepassingen voor marketing-activiteiten. Toch hebben de meesten nog geen duidelijk of volledig beeld van hun klanten. Dit blijkt uit onderzoek van marketing intelligence-bedrijf Sizo.