Verkoop

Work smarter

5 manieren om meer uit je leads te halen

Benut gegevens van potentiële klanten beter

Op zoek naar meer goede klanten? Doormiddel van je marketinginzet of zoektocht kun je waardevolle gegevens binnenhalen van potentiële klanten (leads). Maar hoe manage en benut je deze leads? Vijf tips voor jou, je sales-afdeling en je hele organisatie.

02 augustus 2018

Persoonlijke aandacht, daar gaat het om!

Ook bij koude acquisitie

Ik bewandel met een klant het pad van een opdracht. Ik spreek de klant en hij zegt: “Geweldig wat je doet, wanneer starten we?” Héél leuk. Maar van het pad er naartoe kan ik ook zo genieten.

02 augustus 2018

Microsoft Dynamics versus Salesforce

Vergelijking CRM-systemen

Er zijn wel tussen de 150 en 200 CRM-pakketten op de markt voor ondernemers. Uit onderzoek komen Microsoft Dynamics en Salesforce naar voren als twee leaders. Wat zijn de belangrijkste praktische verschillen tussen de twee?

02 augustus 2018

Parker Harris: "Houd je klant gelukkig"

5 tips van de mede-oprichter van Salesforce

Blije klanten horen bij het succes van ieder bedrijf. Maar hoe kun je klanten langer behouden? Hoe kun je ze slim benaderen in een veranderende wereld? Salesforce noemt haar eigen oplossing ‘the customer success platform’. 5 tips van mede-oprichter Parker Harris.

02 augustus 2018

Hoe goed ken jij je klanten?

Werk aan je klantrelaties | Tips van ondernemers

Heb jij een goede band met elke klant? Tijdens de Salesforce World Tour 2015, een event in de Amsterdam RAI, vroegen we ondernemers hoe belangrijk klantrelaties zijn voor hun bedrijf. In deze video geven ze enkele praktische tips aan collega-ondernemers.

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk vaak heel anders. Veel websites zijn namelijk veredelde verkoopbrochures waar het eigen aanbod centraal staat, niet de klant. Daarom 3 tips hoe je die saaie digitale brochure geleidelijk ombuigt naar een echte marketingmotor.

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

Kerstmis in de zomer

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie als het warm is

Onlangs werd ik gebeld door een leuk bedrijf met een propositie die ik niet iedere dag hoor. We raakten in gesprek en zoals hij verrast luisterde naar alle vragen die ik stelde over zijn bedrijf, zo luisterde ik met verbazing naar de uitdagingen die hij allemaal tegenkomt.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Liever nieuwe of trouwe klanten?

Column Bart Groothuis | (On)trouw loont (niet)

Hoe ga jij om met klanten die je al langer hebt? Beloon je trouwe klanten of zijn nieuwe klanten bij jou beter af dan klanten die je al jaren trouw zijn? Als je een ontrouwe krantenabonnee bent, ben je in ieder geval beter af. Vreemd toch?

02 augustus 2018

Etiquette in acquisitie?

Column Marianne van de Water

Onlangs had ik een heel leuk gesprek met Jan Jaap van Weering, dé man als het gaat om etiquette. Je hebt hem vast weleens op tv gezien bij het programma van Jort Kelder. Ik ben opgegroeid met het boek over etiquette en daarom was het een cadeautje om Jan Jaap in het echt te spreken.

02 augustus 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

3 manieren voor een betere workflow

Tijd en geld besparen door slimme koppelingen

Een geïntegreerde CRM maakt ieders werk heel wat makkelijker, dankzij geautomatiseerde processen, handige koppelingen en externe integraties. Zo creëer je een gesmeerde workflow die tijd en geld bespaart. Deze infographic toont je alvast 3 manieren om je workflow te optimaliseren, van marketing tot sales en customer service.

28 juli 2016 02 augustus 2018

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden

Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.

02 augustus 2018

Artificial intelligence, NLP, chatbots en CRM

De toekomst van sales en marketing

Heb jij al een salesrobot in dienst? In de (nabije) toekomst misschien wel. In dit artikel lees je meer over de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sales en marketing en het effect op jouw onderneming.

02 augustus 2018

Goud: Acquisitie is topsport

Column Marianne van de Water | Olympische doorzetters

Als je een paar keer naar de Week van de Ondernemer bent geweest kun je daar ook sporters tegenkomen. Niet zomaar sporters. Grote sporters. Olympische sporters. Daar hoor je hun verhaal. Het verhaal van Hein Vergeer. Het verhaal van Pieter van den Hoogenband. Hun verhaal raakt je, niet alleen als sporter maar zeker ook als ondernemer.

02 augustus 2018

Zo kom je tot de ideale opstelling van jouw sales organisatie

Column Terry van den Bemt | Het farmer- en huntermodel heeft z’n tijd gehad

De afgelopen jaren heb ik – en met mij ongetwijfeld veel commercieel directeuren, managers en ondernemers – meermaals nagedacht over hoe we een commerciële organisatie het beste kunnen inrichten. Vragen als: hoe haal ik het beste uit mijn salesteam; hoe zorg ik dat iedereen vanuit zijn kracht werkt; hoe bied ik mijn talenten voldoende perspectief; en hoe zorg ik voor genoeg groei om de stap naar de volgende fase te kunnen maken?

02 augustus 2018

Getoond 37 tot en met 54 van 96 totaal, er zijn meerdere pagina's