Verkoop

Work smarter

De Blitz met Niks

Column Marianne van de Water| Van DM ronde naar acquisitie

Mijn mailbox komt altijd vanzelf vol. Hebben jullie dat nu ook? Sommige nieuwsbrieven lees ik meteen, andere zet ik even apart voor een leesmoment. Zo’n schone inbox voelt beter.

02 augustus 2018

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

7 gewoontes van effectieve bellers

Column Marianne van de Water | Acquisitie a la Covey!

Dit naar aanleiding van het boek geschreven door Stephen Covey, The 7 Habits of Highly Effective People en de trainingen die daarop gebaseerd zijn. Het is alweer een poosje geleden dat ik het boek voor de eerste keer las, er ging een wereld voor me open. Stephen Covey liet zien waar het om gaat.

02 augustus 2018

Het geheim van de Smoking Gun

Column Terry van den Bemt | Saleslift

Ieder salesgesprek heeft een ‘Smoking Gun’ nodig: het onweerlegbare argument dat jij op tafel legt om jouw verhaal te bewijzen. Wat is jouw Smoking Gun?

02 augustus 2018

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet

Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen:1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Het belang van een online marketing plan

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Vooral binnen het midden- en kleinbedrijf wordt gedacht dat marketing bestaat uit adverteren en sales en dat investeren in online marketing, dus ook een plan, weggegooid geld is. Niets is minder waar. Het maken van een online marketing plan is namelijk een leerzaam, waardevol proces. Het kost weliswaar tijd en commitment en vereist uren onderzoek maar het komt jouw bedrijf ten goede.

14 juni 2018

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...

18 april 2018

Gericht innoveren op basis van trends

Houd je bedrijf in 2018 gestructureerd up-to-date

Eindejaar: overal zie je trendlijstjes verschijnen. De Top 5-trends in contentmarketing, IT of sales. Gebruik deze lijstjes. En: blijf dat heel 2018 doen. Dan wordt je 'trendlenig' en blijf je de concurrentie voor.

17 januari 2018

Maredo B.V. is 100ste deelnemer!

Familiebedrijf verkoopt innovatieve machines voor grasonderhoud op golfbanen over de hele wereld

"Wij zijn als relatief klein bedrijf trots op wat wij bijdragen aan de Nederlandse economie. Zo'n zeventig a tachtig procent van onze machines gaat naar het buitenland. We exporteren met name ver weg, Amerika, Azië, Canada. Dat is een van de redenen waarom ik ons bedrijf heb ingeschreven voor de MKB Export Award." Aan het woord is Maurice Reincke (24), hij is commercieel medewerker in het familiebedrijf waarvan zijn vader eigenaar is.

01 december 2017

Een Europees octrooi aanvragen

Hoe vraag ik het aan en wat zijn de kosten?

Als je een uitvinding hebt gedaan kun je deze door het aanvragen van een Nederlands octrooi beschermen voor de binnenlandse markt. Wanneer je internationaal zakendoet en je producten ook in het buitenland verkoopt, is het handig om je vinding in meerdere landen registreren. Hoe je een Europees octrooi aan moet vragen en welke kosten ermee gemoeid zijn lees je in dit artikel.

01 december 2017

"Altijd en overal de juiste klantinformatie"

Ondernemer Martijn Roordink over de voordelen van CRM

Martijn Roordink is oprichter en directeur van Spaces, verhuurder van inspirerende werkplekken en kantoorruimten. Met inmiddels drie vestigingen in Amsterdam en één in Den Haag groeit het bedrijf snel. Om de service naar zijn 5000 klanten efficiënt te organiseren gebruikt het bedrijf Salesforce.

20 oktober 2017

BV oprichten

Een BV oprichten, wat is een BV precies?

Een BV staat voor besloten vennootschap. Het is een bedrijf/rechtsvorm waarvan het kapitaal verdeeld is in aandelen. De aandelen staan op naam en zijn niet zonder toestemming van andere aandeelhouders te verkopen, vandaar de benaming besloten vennootschap.

27 juni 2017

Elk nadeel verliest het van zijn voordeel

Column Mario van Vliet | Laat je niet inhalen door de techniek

Er zijn van die mensen die uitblinken in het verzinnen van nadelen, bezwaren en problemen. Je kent ze wel. Van die mensen die vooruitgang maar zo zo vinden. Want Zalando koopt marktaandeel door schoenen te goedkoop te verkopen, Google weet alles van ons en vroeger was alles beter.

12 juni 2017

'Printer wordt regelmatig geslagen en uitgescholden'

Haal meer uit je printer: 3 tips

36 procent van de medewerkers geeft de printer af en toe een verbale uitbrander als die niet werkt zoals verwacht. 14 procent verkoopt de printer ook wel eens een klap. Hoe zorg je voor efficiënter printen? 3 praktische tips.

12 juni 2017

Een kriebelend ondernemersgen

Editorial | The Next Entrepreneur

Als je in een bedrijf werkt dat draait om ondernemers, kriebelt het regelmatig: dat ondernemersgen. De ene collega verkoopt gebloemde theepotten en -kopjes via haar vintage website, de ander verhuurt hostesses voor beurzen. Allemaal aangestoken door de ondernemers die we dagelijks spreken.

28 november 2016

Top 5: de beste vrijmarkten voor (piep-)jonge ondernemers

Waar openen de ondernemers van de toekomst hun 'winkel' op Koningsdag?

De beste verkoopskills van kinderen komen boven op Koningsdag. De één heeft een nog slimmer businessmodel bedacht dan de ander en onderhandelingstechnieken blijken ze ook prima onder de knie te hebben. Welke markten bieden de beste plek voor deze ondernemers van de toekomst? Een top 5.

09 mei 2016

Je personeel wil ook (online) vernieuwen

Nieuwe producten en/of diensten belangrijk speerpunt

Nieuwe producten en of diensten? Meer online verkopen? Je personeel is er voor! Shopping 2020 wilde wel eens weten hoe het personeel in diverse sectoren denkt over de toekomst van hun bedrijf. Van de ondervraagde medewerkers noemt 40 procent het richten op nieuwe producten en/of diensten een belangrijk speerpunt voor de toekomst van hun bedrijf.

27 november 2015

Getoond 55 tot en met 72 van 96 totaal, er zijn meerdere pagina's