Verkoop

Work smarter

Pas op voor IP-DNS!

Ze gebruiken misleidende verkooppraktijken

Het domeinregistratiebedrijf IP-DNS belt bedrijven op met een misleidende verkooptrucs. Ze vertellen je dat er een verzoek voor een domeinnaamextensie voor jouw bedrijf is ingediend en dat je dit bij hen kunt kopen. Later kom je erachter dat ze daarvoor een enorm bedrag in rekening brengen.

27 oktober 2015

Verkopen in China: waar moet ik op letten?

Maarten ter Keurst | Launch Factory 88

De koopkracht van Chinezen is de afgelopen jaren explosief gestegen. Was het BBP per inwoner in 2008 nog 2.651 dollar, inmiddels is het ruim verdubbeld naar 6.188 dollar per inwoner. Door deze stijging zien steeds meer westerse bedrijven China niet meer alleen als een land voor goedkope productie, maar ook als afzetmarkt voor hun producten.

26 augustus 2015

Meer efficiëntie in het aspergebedrijf

Ondernemer in beeld | Ruud van Wijlick | Teboza

In het familiebedrijf Teboza draait alles om asperges. Teboza verkoopt aspergeplanten aan andere telers, teelt zelf asperges en verkoopt het Limburgs goud. Het bedrijf heeft de aflopen jaren een forse groei doorgemaakt, waardoor het bedrijf voor de vraag kwam te staan of er een nieuwe kracht op de financiële administratie aangenomen moest worden. Ondernemer Ruud van Wijlick besloot te kiezen voor een efficiencyslag.

25 februari 2015

Wat is btw?

En welke soorten zijn er?

Btw staat voor: belasting toegevoegde waarde. Dit houdt in dat je belasting betaalt over een product of dienst waar jij waarde aan toevoegt. Dit kan in de vorm van een freelance klus zijn, het verkopen van producten of het verlenen van een dienst.

09 oktober 2014

Mijn factuur is niet betaald, wat nu?

Kan ik direct beslag leggen en de spullen verkopen?

Zo eenvoudig is het niet. Eerst moet een rechter naar de zaak kijken en een vonnis uitspreken. Of je überhaupt beslag kunt leggen, hangt af van dit vonnis. Houd er rekening mee dat deze procedure veel tijd en geld kost.

02 september 2014

Chinees: zó zit het

Column Matthijs van Hoorn | Soorten Chinees

China is hot. Maar als je iets met China wil, loop je direct tegen een taalbarrière aan. Waar begin je? Natuurlijk bij je eigen product of dienst. Maar dat moet je dan nog wel zien te verkopen. Je hebt dus Chinees nodig. Maar er is niet één soort Chinees.

26 augustus 2014

Hoe vind ik een zakenpartner?

Innoveren samen met een business partner

Er zijn talloze redenen om te kiezen voor een zakenpartner, zeker op het gebied van innovatie. Door samen te werken met een business partner kun je bijvoorbeeld de financiering van een innovatief product rond krijgen, maar ook kennis uitwisselen, een onderzoeksproject starten, je product verkopen of de buitenlandse markt verkennen. Als hebt besloten dat je wilt samenwerken, hoe vind je dan een geschikte partner?

22 april 2014

"Rode spanbanden zijn geen succes in Polen"

MKB Export Award-deelnemer Monique Ansink over internationaal ondernemen

Monique Ansink is directeur van Excellent Products, een bedrijf dat sleepkabels, spanbanden en snelbinders maakt en verkoopt in Europa en Azië. Sinds ze meeging met een economische missie naar Turkije richt ze haar vizier op dit land. "Tijdens zo'n missie gaan er veel deuren voor je open, het werkt dus zeker wel!"

09 januari 2014

Dutch design - populair in het buitenland

Roel Wijnterp (Swipespot) en Sharon Hilgers hebben succes over de grens

Roel Wijnterp ontwierp de Swipespot, een handige tabletstand die inmiddels bijna wereldwijd wordt verkocht. Sharon Hilgers verkoopt zelfontworpen sieraden via my-jewellery.com en in winkels in Nederland, Duitsland en binnenkort ook België en Spanje. Zij vertellen hoe je als creatieve Nederlandse ontwerper de wereld kan veroveren.

29 november 2013

Stap 3: Kostenbewust investeren in klanten

Een concreet stappenplan naar meer klanten

Hoeveel marketingbudget, tijd en energie investeer ik in mijn klanten? Richt ik me op de acquisitie van nieuwe klanten? Behaal ik de meeste winst met het verkopen van meerdere producten aan eenzelfde klant?

20 november 2013

‘Appeltaartgeur om je huis makkelijker te verkopen? Die tijd is voorbij!’

Interieur- en verkoopstyliste Judith Koop (27) doet het goed in de crisis

De geur van vers gebakken appeltaart in de keuken, een flinke bos bloemen op tafel en een kop koffie bij binnenkomst: Trucs die vroeger hun nut bewezen tijdens de verkoop van een huis. Volgens Judith Koop van KoopReStyling is de tijd van verse appeltaart voorbij. ‘Wil je je huis verkopen, dan moet je het grootser aanpakken.’

15 augustus 2013

Online succes met de Hink-Stap-Sprong

Column | Van bezoekers naar opvolging

In Nederland zijn bijna 4 miljoen domeinnamen geregistreerd onder de .nl extensie. Een ondernemer telt zonder website bijna niet meer mee. Een website is een uithangbord, een leadgenerator, een verkoopkanaal en een klantenbinder.

02 juli 2013

De papieren vaas van FRESH S.C.

Negen studenten van de HAN verkopen opvouwvaas

Een opbouwbare bloemenvaas, dat is het product van de negen studenten achter het bedrijf FRESH S.C.

29 april 2013

Waarom begrijpen mijn medewerkers nu niet dat..?

Spreek je duidelijk uit over je verwachtingen

Uit pure frustratie overwoog de ondernemer die ik tegenkwam zijn bedrijf te verkopen. Hij was zo teleurgesteld over niet uitgekomen verwachtingen. Hij zat met zoveel vragen. Waarom begrijpen mijn medewerkers nu niet dat….? Waarom doen ze niet... Vul het zelf maar in.

22 maart 2013

Internet steeds belangrijker als verkooppunt

Slijter wil zich onderscheiden van keten

Voor Rogier de Mol van De Mol DrankenSpecialist blijft naast een online verkooppunt ook de fysieke winkel van groot belang.

13 februari 2013

Flexibel werken met een virtuele assistent

Besteed werkzaamheden uit aan een secretaresse op afstand

Je start een bedrijf omdat je ergens goed in bent of omdat jij graag een bepaald product verkoopt. Maar bij een eigen bedrijf, horen ook zaken waar je geen tijd voor hebt. Een virtueel assistent biedt dan uitkomst.

30 januari 2013

Ondernemen in Polen: denk na over je exportstrategie

‘Barenbrug moest bouwen aan naamsbekendheid en kwaliteitsbewustzijn’

Familiebedrijf Barenbrug BV is al meer dan honderd jaar actief en wereldwijd de op één na grootste speler als het gaat om productie, innovatie, marketing en verkoop van graszaden. Barenbrug heeft 25 dochterbedrijven, waaronder één in het Poolse Poznan. Dit jaar waren ze verantwoordelijk voor de grasmat in de voetbalstadions tijdens het EK Voetbal.

13 november 2012

Stap 4: Een scherpe instapprijs en 'groei-abonnementen'

Een concreet stappenplan naar meer klanten

Wat is je prijsstrategie? Verkoop je een standaard product en gaan klanten voor de laagste prijs? Of verkoop je kennis en toegevoegde waarde en betalen mensen daar graag wat extra’s voor?

30 augustus 2012

Getoond 73 tot en met 90 van 96 totaal, er zijn meerdere pagina's