Marketingmiddelen

Strategie, marketing & sales

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

09 januari 2022 3 minuten

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

29 juni 2021 5 minuten

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

27 juni 2021 6 minuten

Voorbeeld marketingplan

Alle relevante zaken op een rij

Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.

30 november 2020 3 minuten

Informatie over het mkb (midden- en kleinbedrijf) in Nederland

Mkb cijfers, definities en organisaties belangrijk voor marktonderzoek

Het midden- en kleinbedrijf in Nederland: hoe is dat verdeeld per sector, per provincie, per aantal medewerkers? Dit kan belangrijke informatie zijn voor je marktonderzoek, je marketingbeleid en het bepalen van je locatie.

14 oktober 2020 3 minuten

Wat houdt het spamverbod in?

Wat mag wel, wat mag niet?

Sinds 2009 gelden binnen de Telecommunicatiewet verscherpte regels als het gaat om het versturen van e-mails en nieuwsbrieven. Wat is toegestaan, wat niet?

23 september 2020 2 minuten

Meer omzet, minder online marketing

Heb je een eigen winkel en zoek je een slimme manier om meer omzet te behalen zónder meer geld of tijd te investeren aan online marketing? In dit artikel delen we een aantal handige tips waarmee je je omzet verhoogt en minder tijd hoeft te besteden aan online marketing.

20 maart 2020 2 minuten

Bedrijfsauto: wrappen of spuiten?

Hoe geef ik mijn auto een bedrijfslook?

Als je een nieuwe bedrijfsauto aanschaft of een nieuwe huisstijl invoert, dan is er naast overspuiten nog een optie om de auto van een nieuwe jas te voorzien: car wrapping. Hierbij wordt de auto als het ware ‘ingepakt’ met folie. Wat is wrapping en wat zijn de voordelen?

06 februari 2020 2 minuten

Amazon verovert Nederland

Wat kunnen wij leren van deze multinational?

Het wereldberoemde bedrijf Amazon.com dat in 1994 begon met de online verkoop van boeken is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een omzet van meer dan 200 miljard dollar. Hoe werd Amazon groot? En wat kunnen wij leren van deze e-commerce gigant?

05 januari 2020 2 minuten

De do's en don'ts van guerrilla marketing

Hoe voorkom je merkenmisbruik?

Het is al een hele tijd geleden, maar herinner je de hondendrollen met vlaggetjes nog die in 1996 plotseling opdoken in Amsterdam? Het was een zogenaamde guerrilla marketingactie voor Hans Brinker Budget Hotels.

03 januari 2020 4 minuten

Laat druk voor je werken - De voordelen van print in je marketingstrategie

Hoe benader jij je klanten? En je medewerkers? Als de nadruk ligt op digitaal contact laat je waarschijnlijk kansen liggen. Want hoewel digitaal simpel, goedkoop en effectief is, kan goed drukwerk je marketingstrategie enorm versterken. Duur? Dat hoeft niet. Bij Drukzo ontwerp je je eigen betaalbare drukwerk. En als je het handig aanpakt kun je zelfs zien wat het oplevert.

23 september 2019 3 minuten

Installeer een WordPress-plugin voor je cookiemelding

Als je cookies op je website plaatst waarmee je privacygevoelige gegevens van bezoekers verwerkt, moet je je bezoekers toestemming vragen. Met een WordPress-plugin regel je dat snel en makkelijk. We laten zien hoe het werkt.

17 september 2019 2 minuten

5 tips voor relevante ontmoetingen

Serendipity: onverwachte relevante ontmoetingen

Seats2Meet ken je wellicht al, van hun flexibele kantoren en handige oplossingen. Maar wist je dat Seats2meet.com rond het idee van serendipity is opgebouwd? Onverwachte, maar relevante ontmoetingen. Hier lees je 5 tips die jou helpen meer van deze contacten te maken.

25 juni 2019 3 minuten

Hoe maak ik een contentkalender?

Zo krijg je focus in je team

Het begin van het jaar is het ideale moment om plannen te maken voor het nieuwe jaar. Wat ga je bijvoorbeeld op het gebied van marketing doen? Een contentkalender kan je houvast geven voor je marketingstrategie voor het hele jaar. Een contentkalender geeft richting aan je content en kan tevens als inspiratiebron voor je medewerkers dienen.

03 januari 2019 5 minuten

Hoe vind ik mijn eerste klanten?

Waar vind je nieuwe klanten en hoe kom je met ze in contact?

Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe kom ik aan voldoende klanten? Acquisitie voeren kan op heel veel manieren. Leer hoe je nieuwe klanten kunt werven door potentiële klanten en opdrachtgevers te benaderen.

17 oktober 2018 3 minuten

Wat is een concurrentieanalyse?

Het belang van kennis over je concurrenten

Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?

17 oktober 2018 2 minuten

Winkelketens in problemen: leve de kleine zelfstandige!

Column Gert-Jan van de Sanden | Benut de gaten

DA-drogisterijen saneren, V&D failliet (misschien inmiddels doorgestart) en van het schoenenimperium van Macintosh en Scapino sluit de een na de andere winkel. Veel overgebleven winkeliers in de diverse stadscentra slaat de schrik om het hart.

06 september 2018 2 minuten

Ondernemer Tim van Monkidoo krijgt een steuntje in de rug!

Wat is er zo mooi aan om ondernemers een zetje in de rug te geven? Wout van Wengerden, de Kwetsbare Held, zocht het uit. Namens Oxfam Novib hielp hij ondernemer Tim Bosman van het bedrijf Monkidoo, door met hem langs te gaan bij Tony Chocolonely's. Story held Joost gaf antwoord op de vraag: Hoe vertel ik mijn verhaal?

06 september 2018 1 minuten

Getoond 1 tot en met 18 van 56 totaal, er zijn meerdere pagina's