Persbericht schrijven: een spoedcursus
Gouden tips bij het schrijven van een persbericht
Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?
Voorbeeld marketingplan
Alle relevante zaken op een rij
Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.
Wat houdt het spamverbod in?
Wat mag wel, wat mag niet?
Sinds 2009 gelden binnen de Telecommunicatiewet verscherpte regels als het gaat om het versturen van e-mails en nieuwsbrieven. Wat is toegestaan, wat niet?
Bedrijfsauto: wrappen of spuiten?
Hoe geef ik mijn auto een bedrijfslook?
Als je een nieuwe bedrijfsauto aanschaft of een nieuwe huisstijl invoert, dan is er naast overspuiten nog een optie om de auto van een nieuwe jas te voorzien: car wrapping. Hierbij wordt de auto als het ware ‘ingepakt’ met folie. Wat is wrapping en wat zijn de voordelen?
Hoe maak ik een contentkalender?
Zo krijg je focus in je team
Het begin van het jaar is het ideale moment om plannen te maken voor het nieuwe jaar. Wat ga je bijvoorbeeld op het gebied van marketing doen? Een contentkalender kan je houvast geven voor je marketingstrategie voor het hele jaar. Een contentkalender geeft richting aan je content en kan tevens als inspiratiebron voor je medewerkers dienen.
Hoe vind ik mijn eerste klanten?
Waar vind je nieuwe klanten en hoe kom je met ze in contact?
Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe kom ik aan voldoende klanten? Acquisitie voeren kan op heel veel manieren. Leer hoe je nieuwe klanten kunt werven door potentiële klanten en opdrachtgevers te benaderen.
Wat is een concurrentieanalyse?
Het belang van kennis over je concurrenten
Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?
Hoe verbeter ik mijn retentie?
Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips
Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?
De kracht van een goede slogan voor je bedrijf
"Een deuk van heb ik Joustra": sterk of zwak?
"Een deuk van heb ik Joustra" is door radiozender Veronica tot slechtste slogan van 2013 verkozen. Maar is de slogan wel echt slecht? Waaraan moet een goede bedrijfsslogan voldoen?
Hoe zet je een direct mailing op?
De voorbereiding, het versturen en de evaluatie
Met direct mail bereik je (toekomstige) klanten op een makkelijke en directe manier. Het opzetten van zo’n mailing kost, zeker een eerste keer, wel wat voorbereiding en afhandeling. Daarom dit artikel om je daarbij te helpen.
Hoe schrijf ik een nieuwsbrief?
Tips voor het schrijven van een nieuwsbrief
Een nieuwsbrief is een handig middel om mensen op de hoogte te stellen van het laatste nieuws binnen je bedrijf. Voor het schrijven ervan, hoef je geen geboren schrijver te zijn. Met een paar tips kom je al heel ver.
De ultieme ervaring: je eigen klant zijn
Column Mario van Vliet | Mystery shopping in optima forma
Klanten zijn maar vervelende mensen. Ze bellen met domme vragen naar de helpdesk, beledigen je op twitter en weten zelfs hufterproof producten kapot te krijgen. De enige wraak die ondernemers hebben is: geld vragen voor hun producten. 'Dat zal ze leren!'
Wat is belevenismarketing?
Hoe genereer je free publicity?
Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.
Laat je merk toch het werk doen!
Column | Patrick van Thiel
Nederlands onderzoek toont aan dat ‘merkgeoriënteerde’ ondernemingen winstgevender zijn dan ondernemingen die hun merk niet of nauwelijks inzetten bij de bedrijfsvoering.
Hoe bepaal ik de effectiviteit van een mailing?
Kosten afgezet tegen opbrengsten
Een zakelijke Direct Mail wordt door 58 procent van de ontvangers bekeken of gelezen. Bij consumentenmailings is dit zelfs 67 procent. De respons op direct mail is hoger dan bij andere advertentiemedia.
Wanneer zet ik direct mail in?
De basis van direct marketing
Direct Mail is een vorm van direct marketing en wordt gebruikt om persoonlijk contact op te bouwen met prospects, bestaande klanten en andere contacten. Post en e-mail zijn de meest gebruikte vormen van Direct Mail.