Wat is Twitter en wat kun je ermee?
Wat doe jij met Twitter?
Twitter jij al? In dit artikel leggen we uit wat Twitter precies is en wat je ermee kan. Wie weet hoor jij binnenkort ook tot die ruim 175 miljoen gebruikers wereldwijd.
Hoe zet ik WhatsApp slim in voor mijn bedrijf?
Een revolutie in zakelijk WhatsApp-gebruik
WhatsApp is met 9.4 miljoen gebruikers (Telecompaper) de grootste berichten-app in Nederland. Hoe doe je hier als ondernemer je voordeel mee?
Gebruik van social media: juridische aandachtspunten
Column advocaat Willem Balfoort
Social media is niet meer weg te denken uit de dagelijkse realiteit van de ondernemer. Zowel eenmanszaken als multinationals zijn (soms luidruchtig) aanwezig op platforms als Twitter, Facebook, LinkedIn en Google+. Hoewel social media zeker ook zakelijk nuttig kunnen zijn, gaat er ook weleens wat verkeerd.
Hoe gebruik ik social media als ondernemer?
Wat zijn sociale netwerken en wat kan ik ermee?
Social media zijn niet meer weg te denken. Meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking kent Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn. Het is ook een eenvoudige manier om (potentiële) klanten te bereiken.
Hoe maak ik een contentkalender?
Zo krijg je focus in je team
Het begin van het jaar is het ideale moment om plannen te maken voor het nieuwe jaar. Wat ga je bijvoorbeeld op het gebied van marketing doen? Een contentkalender kan je houvast geven voor je marketingstrategie voor het hele jaar. Een contentkalender geeft richting aan je content en kan tevens als inspiratiebron voor je medewerkers dienen.
Hoe ga jij om met social media?
"Social media is de sleutel tot het succes"
Social media inzetten als ondernemer. Hoe pak je dat nou slim aan? Welke social media zijn nuttig en wat zijn de valkuilen op dit gebied? In deze video delen ondernemers hun ervaring met social media en geven enkele tips voor collega-ondernemers.
E-book eerste hulp bij Social media
Leer netwerken aan de online #stamtafel
4 op de 10 ondernemers passen social media toe voor hun bedrijf. Ze gebruiken deze online platforms om nieuwe klanten te vinden én om met huidige klanten in gesprek te gaan. Zorg je dat ook jíj handig gebruik maakt van de voordelen van social media!
Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!
Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb
Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.
25000 volgers op Twitter!
Volg ons op social media
Wist je dat we ook op Twitter actief zijn? Inmiddels hebben we de grens van 25000 volgers overschreden. Reden voor een klein feestje!
Social Media… Ja, maar wat zet ik erop?
Column Gert-Jan van de Sanden | De Boodschappenjongens
Zoals ik in eerdere columns al eens verkondigd heb, ben ik een fanatiek social media gebruiker. Als communicatie-boodschappenman moet je wel bijblijven.
Wat is social listening?
Ken je klant en zijn behoefte: monitor social media
Wat is de actuele behoefte van jouw klant? Welke producten en diensten slaan aan en welke niet? Social media kunnen een goede raadgever zijn. Maar hoe houd je bij wat er allemaal gezegd en geliked wordt en wat doe je er vervolgens mee? Een paar tips en tools voor social listening.
Ontslag door bericht op social media
Column John de Waard | Even opletten dus...
Volgens dagblad Metro volgt 10 procent van de ontslagen op een domme tweet of post op Facebook. Blijkbaar hebben werknemers niet helemaal door dat hun baas ook wel eens op social media actief is. Een melding als ‘ik heb me net ziek gemeld en ga nu even lekker shoppen’ is niet helemaal verstandig. Een arbeidsconflict is zo maar geboren. Even opletten dus wat je Tweet, Facebookt of WhatsAppt.
Begrippenlijst social media
Bloggen, layar, flickr, wIkipedia: wat is het?
In de wereld van social media kom je woorden tegen waar je eerder nooit van hebt gehoord. Je vertrouwde encyclopedie of die altijd-goede Van Dale helpen je dit keer niet uit de brand. Daarom een begrippenlijst.
Dé 8 tips voor je zakelijke Facebook-profiel
Tips voor ondernemers met social media
De meeste organisaties en bedrijven beschikken over een Facebookpagina. Het overgrote deel bezit deze pagina echter alleen ‘omdat het moet’. Gevolg: veel bedrijven met een matig gevulde pagina die weinig bezoekers trekt.
Hoe gebruik ik mijn website en social media?
Sven Boender is altijd online en altijd bereikbaar
De liefde van Sven Boender voor nieuwe technologie en gadgets stamt uit de tijd dat hij in Amerika studeerde en het land doorkruiste als profvoetballer.
Social media marketing voor zzp'ers
De kracht van Linkedin, Twitter en Facebook
In het boek 'Social Media Marketing voor zzp'ers' deelt Marlies van der Meer allerlei nuttige tips om via sociale media klanten te vinden en te bereiken. In een interview licht de schrijfster vast een tipje van de sluier op.
10 jaar Facebook: deelt jouw bedrijf in de feestvreugde?
7 miljoen Nederlanders binnen bereik
Facebook bestaat vandaag tien jaar. In die tien jaar heeft het sociale netwerk zich niet alleen een onmisbare plaats in het leven van met name jongere generaties verworven, maar is het voor bedrijven ook een belangrijk marketinginstrument geworden.
Mobiele website is echt essentieel in 2014
Social media vervangen zoekmachine niet
De tablet wordt in rap tempo populairder. Bijna 40 procent van de Nederlanders heeft al een tablet en gebruikt deze ook om online aankopen te doen. Om in 2014 vindbaar te blijven op het internet, moet je dus echt een mobiele of responsive website hebben. En aan zoekmachineoptimalisatie doen, want klanten vinden jou nog steeds online via Google.