Mijn website

Online ondernemen desk

Zo wordt Mijn Dierenkliniek ieders dierenvriend

'Mensen delen hun ervaringen bij onze klinieken op social media, waardoor wij nieuwe klanten krijgen'

In veel opzichten is dierenarts Robbert Kermani een trendsetter binnen zijn eigen beroepsgroep. Gevolg: de website van mijndierenkliniek.nl dient nu als rolmodel tijdens cursussen social media. Bekijk de video!

22 september 2016

Het belang van een A/B test

Column Wout Gortworst | Check welke boodschap scoort

In dit artikel laat ik je zien waarom A/B testen zo belangrijk is. Dit doe ik aan de hand van een casestudie van Phonegigant.nl. Maar eerst wil ik beginnen bij de basis want wat is zo’n A/B test nu eigenlijk?

15 augustus 2016

Eigen website, app of social media-pagina?

71 procent ondernemers vindt bedrijfswebsite van groot belang

Als ondernemer kun je tegenwoordig het wereldwijde web niet meer wegdenken. Maar de komst van social media en apps leidt steeds vaker tot de vraag: Hoe verhoudt die bedrijfswebsite zich tot social media en een eigen app?

14 juli 2016

App of website: wat werkt beter?

Ondernemer en expert over de praktijk

Om je doelgroep online te bereiken kun je kiezen voor een website, een app of social media-pagina. Hoe kom je tot de juiste keuze? En als je voor een website gaat: kies je dan voor .nl of .com? Presentator Willem Overbosch spreekt met Thijs Verheul, oprichter van United Wardrobe en Michiel Henneke, marketing manager van SIDN.

29 januari 2016

Nieuwe website: kies je voor .nl of .com?

Talkshow met Michiel Henneke (SIDN) en ondernemer Daphne Tuijn

Nederlandse ondernemers kiezen massaal voor .nl als extensie voor hun belangrijkste zakelijke website (79%). 18% kiest voor .com. Andere extensies als .eu, .net of .amsterdam zijn een stuk minder populair. Maar wanneer kies je voor .nl of .com? Wat zijn de afwegingen? Presentator Willem Overbosch spreekt erover met Michiel Henneke, marketing manager van SIDN en Daphne Tuijn, oprichter van o.a. webshopinChina.com.

23 januari 2016

Webwinkeliers verdienen benedenmodaal

Slechts 1 op de 5 ondernemers komt rond van webshop

Zeker 80 procent van de online ondernemers verdient geen modaal inkomen met zijn webshop. Ongeveer de helft van de webwinkeliers heeft een jaaromzet van minder dan 10.000 euro. Bijna één op de drie webwinkeliers heeft zelfs nog nooit een euro winst gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek van de expertgroep Online Ondernemen van Shopping2020 onder 500 online ondernemers.

31 januari 2014

"Fysiek winkelen wordt weer belevenis"

Hoe maak jij je als winkelier klaar voor 2020?

Winkels die langzamerhand uit het straatbeeld verdwijnen en worden vervangen door een online shoppingroute. Volgens ICT-bedrijf IBM hoeven we daar niet bang voor te zijn. Niet online shoppen is de trend: fysiek winkelen heeft de toekomst.

20 december 2013

HTML5 voor je vaste en mobiele website

Hoe regel ik een website in HTML5?

Met de nieuwe standaarden van HTML5 kun je als ondernemer een betere website vast en mobiel presenteren en geld besparen.

22 oktober 2013

Webwinkel in de cloud

Webshop insourcen of outsourcen

Van je bedrijf een gerespecteerde, persoonlijk gewaardeerde online niche maken, dat is een uitdaging voor 2013. Transacties in verschillende vormen aanbieden, vooral mobiel.

22 oktober 2013

"Behandel je webshop als aparte winkel"

Interview met Ernst Wijdeman

Ernst Wijdeman runt in Alkmaar drie schoenenwinkels en heeft daarnaast een succesvolle webshop. Wijdeman.nl won twee grote publieksprijzen op rij en de klantenkring strekt zich inmiddels uit tot België en Duitsland.

04 september 2013

Getoond 31 tot en met 40 van 61 totaal, er zijn meerdere pagina's