5 tools om productiever te werken

Haal meer uit je onderneming met deze software en tools

09 juli 2018 27 augustus 2021

In de waan van de dag ga je maar door en door en door. Af en toe is een pas op de plaats niet verkeerd. Een moment waarop je ‘aan de winkel’ in plaats van ‘in de winkel’ werkt, zodat je in drukke periodes efficiënter kunt zijn en meer uit je bedrijf kan halen. Hoe? Met behulp van de juiste tools lopen de zaken het hele jaar door op rolletjes.

1. Wufoo: Online formulieren maken voor niet-programmeurs

Je ziet ze steeds vaker: formulieren op een website waarin je je gegevens invult om vervolgens een e-book te kunnen downloaden. Een slimme lead generator. Het bouwen van formulieren op je website is alleen niet eenvoudig. Wufoo helpt je op weg met een online applicatie waarmee je contactformulieren, online onderzoeken en uitnodigingen kunt creëren. Deze online formulieren helpen jou weer met het verzamelen van data, registraties en betalingen bijvoorbeeld. Informatie die jou helpt met het beter organiseren van je bedrijf.

2. Twinfield: Online boekhouden voor ondernemers

Bij startende bedrijven is de boekhouding soms echt een schoenendoos met bonnetjes; daar ga je de wereld niet mee veroveren. Software kan je helpen om orde op zaken te stellen. Twinfield bijvoorbeeld biedt boekhoud-software aan speciaal voor kleine bedrijven; het mkb. Ontzettend handig, omdat je zo altijd inzicht hebt in de huidige stand van zaken op financieel gebied. De software van deze leverancier is gebruiksvriendelijk en gemakkelijk aan te passen aan je eigen behoeften. Dankzij de mobiele app kun je ook onderweg je financiële status checken.

3. Slack: Online samenwerken voor teams

Slack is er voor teams die samenwerken. Projecten opstarten, een nieuwe collega selecteren, code deployen, verkoopcontracten nalezen, budget vaststellen, A/B tests meten, vrijdagmiddagborrel plannen en ga zo maar door, Slack komt van pas. De software maakt je productiever en minder gestrest. En zelfs een beetje gelukkiger. Het brengt alle communicatie van het hele team samen in een online gedeelde werkruimte waar gesprekken georganiseerd en toegankelijk zijn. Slack vereenvoudigt communicatie, helpt het team met het vinden van antwoorden en stroomlijnt je workflow. En dat allemaal zonder fysieke vergaderingen.

4. Dropbox: Online documenten bewaren voor iedereen

Vroeger had je een kast met van die schuifdeuren waar achter allemaal dikke mappen stonden met geprinte documenten. Dat was toen je archief. Als je een document van vorig jaar nodig had, hoopte je maar dat je het volgens het systeem had opgeborgen - anders vond je het nooit meer terug. Dat is nu wel anders. Steeds meer bedrijven werken paperless, of in elk geval digitaler. Dat betekent dat er ook steeds meer gebruik wordt gemaakt van online opslag zoals Dropbox. De software biedt een plek waar je documenten, contracten, foto’s of wat voor content dan ook kan bewaren én delen met je collega’s. Omdat de documenten online bewaard worden, zijn ze ook vanuit huis of onderweg inzichtelijk. Super handig als je een dagje thuiswerkt of op vakantie bent.

5. Gripp: CRM én meer voor het mkb

Met Gripp heb je een integraal overzicht van al je klanten, leads en relaties. Overal en altijd. Alle adressen, gemaakte afspraken, communicatiegeschiedenis op één plek. De CRM-module geeft jou, maar ook collega’s van betrokken afdelingen, snel inzicht in wat je maar wilt weten over je klant. Dankzij de grafische weergave werkt het zeer eenvoudig. Naast CRM ondersteund Gripp ook met sales en offertes, urenplanning, factureren, boekhouding en het opstellen van rapportages. Dus eigenlijk alles van het eerste contact tot en met de laatste factuur. Gripp laat zich heel makkelijk en naadloos integreren met je andere online tools, zoals Outlook, Gmail, Mailchimp en nog tientallen meer. Koppel dus naar hartenlust en maak je werk nóg efficiënter.