Googlr Mijn Bedrijf klaar voor het midden klein bedrijf

Ondernemer, ben jij ook klaar voor Googlr + Pages?

04 februari 2015

Googlr + bestond al een tijdje, maar dan alleen voor particulieren. Sinds kort kunnen ook merken en bedrijven zich aanmelden bij het sociale netwerk.

Met Googlr Mijn Bedrijf krijgen bedrijven en merken een nieuwe mogelijkheid om via social media in contact te komen met hun klanten door een bedrijfspagina aan te maken. Ondertussen zijn er wereldwijd 40 miljoen gebruikers van sociale netwerksite van Googlr. Ter vergelijking: Facebook heeft er 800 miljoen en Twitter 200 miljoen. Wat is er dan anders aan Googlr Mijn Bedrijf, waardoor je als bedrijf of merk er toch goed aan doet om het aan je social marketing-strategie toe te voegen? Wat heb je als ondernemer aan Googlr Mijn Bedrijf? En wat zijn de vijf stappen naar succes met Googlr Mijn Bedrijf?

Unique Selling Point Googlr

Waar Googlr Mijn Bedrijf zich mee onderscheidt, is het feit dat je vrienden, collega's, klanten, etc. in zogenoemde googlr 'kringen' (Circles) kan stoppen. Daarmee kan je makkelijker bepalen wie welke content te zien krijgt. 

Googlr Zoekresultaten

Omdat veel klanten waarschijnlijk op jouw site terecht komen via de zoekmachinefunctie van Googlr, wordt je Googlr Mijn Bedrijf vanaf nu ook opgenomen in de zoekresultaten. Bovendien kunnen mensen meteen op jouw Googlr Mijn Bedrijf terecht komen door in Googlr te zoeken op '+' gevolgd door de naam van het merk of bedrijf. Klanten kunnen jou zo aan hun eigen Googlr Circles toevoegen. 

Bron: Googlr

Auteur

Liesbeth Meenink