In het nieuws

MKB Servicedesk bij BNR Werkverkenners

Ronald de Snoo over stoppen met je onderneming

Als je een eigen bedrijf opzet en dat slaat aan, dan is dat het mooiste wat er is. Maar gaat het niet zo goed, dan is het heel moeilijk om dat waar je zo in gelooft los te laten. Hoe weet je wanneer je moet stoppen?

18 november 2020

Zakendoen op maandag, MKB Servicedesk bij BNR

Elke week bespreken we ondernemersvragen

Elke maandag schuift Ronald de Snoo, Business Owner MKB Servicedesk, om 13.20 aan bij BNR Zakendoen om de meestgestelde vragen van de week daarvoor te bespreken.

06 juli 2020

MKB Servicedesk bij Stax&Toine Radio1

Ronald de Snoo vertelt over het hitteplan

Hoe ga je met de warmte om als je op kantoor zit? Dionne Stax en Toine van Peperstraten vragen het Ronald de Snoo van MKB Servicedesk.

25 juni 2020

Het coronadossier in de media

Het dossier corona binnen MKB Servicedesk is niet onopgemerkt gebleven. 75.000 ondernemers wisten het inmiddels te vinden en dat zorgt voor de nodige inzichten. Deze inzichten willen we natuurlijk zo breed mogelijk delen, dus hebben we de media opgezocht.

25 juni 2020

Toenemend optimisme bij ondernemers

Persbericht

Amsterdam, 23.06.2020 – Ondernemers zijn steeds optimistischer over de nabije toekomst. Een ruime meerderheid heeft vertrouwen in de eigen financiële buffers en in het overleven van deze crisis. Ook neemt de onzekerheid bij ondernemers af, zij hebben meer zicht op toekomstige omzet. Dit blijkt uit de vierde en meest recente meting van de MKB coronamonitor door Motivaction en MKB Servicedesk.

23 juni 2020

Coronacrisis zorgt voor verbinding binnen bedrijven

Met alle zorgen en onzekerheden die de coronacrisis voor bedrijven teweegbrengt, lijkt – als tegenbeweging wellicht – dat de onderlinge verbinding en saamhorigheid binnen midden- en kleine bedrijven toeneemt. Dat is een belangrijke bevinding in de nieuwste editie van de MKB coronamonitor van Motivaction en MKB Servicedesk. Werknemers nemen hun verantwoordelijkheid en zetten de schouders eronder.

27 april 2020

Grote onzekerheid onder ondernemers door coronacrisis

Onderzoek MKB Servicedesk en Motivaction

AMSTERDAM, 6 april 2020 - De aanpak van de overheid om de economische consequenties van de coronacrisis het hoofd te bieden, zaait twijfels onder ondernemers binnen het mkb. Zo blijkt uit de eerste week van de MKB coronamonitor van Motivaction en MKB Servicedesk. De helft van de ondernemers vreest dat de overheidsmaatregelen onvoldoende zullen zijn. 40% van hen heeft wel vertrouwen in de overheidsmaatregelen.

07 april 2020

Verhogen AOW-leeftijd onrealistisch

Onderzoek MKB Servicedesk en EenVandaag

Het mkb en werknemers staan negatief tegenover de verhoging van de AOW-leeftijd. Dat blijkt uit een gewogen peiling van EenVandaag en MKB-Nederland, mede uitgevoerd door MKB Servicedesk onder 600 werkgevers en 9.000 werknemers.

04 juni 2019

MKB Servicedesk helpt ondernemers aan antwoorden

'Ondernemen.juist nu' interviewt Willem Overbosch

“Elke ondernemer heeft een aantal momenten – start, groei, ontslag, export, verkoop – waarop hij zoekt naar de juiste antwoorden op zijn vragen. Op elk van die momenten wil de MKB Servicedesk zorgen voor relevante informatie en passende oplossingen. Het doel is om de ondernemer daarbij vooruit te helpen.”

03 juli 2018

Een winkel verkoop je niet zomaar

MKB Servicedesk directeur Willem Overbosch geeft tips

In Tabaktueel van 7 november 2012 is te lezen dat een goede voorbereiding bijdraagt aan een succesvolle overdracht.Na jarenlang hard zwoegen is het mooi geweest: de zaak gaat van de hand. Tabaktueel gaat samen met financieel adviseurs van de Kamer van Koophandel, MKB Servicedesk en MKB Adviseurs op zoek naar de beste aanpak. 'Begin op tijd!'

03 juli 2018

Ondernemers: pensioen komt wel goed als ik bedrijf verkoop!

Van uitstel komt...?

Vier op de tien ondernemers en directeuren liggen weleens wakker van hoe het pensioen voor henzelf of hun werknemers is geregeld. Ze geven toe dat ze eigenlijk te weinig met het eigen pensioen bezig zijn en vertrouwen er grotendeels op dat het later alsnog goed komt als ze hun bedrijf verkopen. Onder 45-plussers is dit aandeel nog groter.

03 juli 2018

Utrechtse Heuvelrug pikt TopTrends op

Is jouw gemeente klaar voor de toekomst?

Niet alleen ondernemers maar ook gemeenten staan voor de uitdaging zich klaar te maken voor de toekomst. Utrechtse Heuvelrug sorteert erop voor de eerste TopTrend-gemeente van Nederland te worden!

15 november 2017

Je startkapitaal halen uit de menigte

Het Parool over Crowdfunding

Eind oktober 2011 verscheen in het Parool een artikel over het fenomeen crowdfunding. Willem Overbosch, directeur van MKB Servicedesk, spreekt in dit artikel zijn vertrouwen uit over deze alternatieve financieringsvorm. Lees hieronder het hele artikel.

06 september 2017

Wat doe jij tegen cybercrime?

'Eisen aan ondernemers mogen strenger'

Het nieuw te vormen kabinet moet meer werk maken van de bestrijding van cybercrime. Ondernemers vinden dat strengere veiligheidseisen aan hen mogen worden gesteld om het te voorkomen.

13 maart 2017

Willem Overbosch bij RTL Z | Toekomstmakers

Wat betekent de Nederlandse introductie van Kickstarter?

Het Amerikaanse crowdfundingplatform Kickstarter is vanaf nu beschikbaar in Nederland. Willem Overbosch van MKB Servicedesk vertelt op RTL Z wat crowdfunding kan betekenen voor ondernemers.

21 september 2016

Harry Chün over wetswijzigingen in 2016

Transitievergoeding, nieuwe VAR en recht op flexwerken

Harry Chün, adviseur van MKB Servicedesk, benoemt op Business News Radio (BNR) de belangrijkste wijzigingen voor mkb'ers in 2016. Hij bespreekt o.a. de transitievergoeding, het vervallen van de verklaring arbeidsrelatie (VAR) en het recht op flexwerken.

22 januari 2016

Verplicht vrij op Koningsdag en Hemelvaart en sturen op cijfers

De meest gestelde vragen: Willem Overbosch bij BNR Zakendoen met

Willem Overbosch, directeur van MKB Servicedesk, was te gast in BNR's Zakendoen met. Hij sprak met host Diana Matroos over de meest gestelde vragen door ondernemers. Vooral vragen over vrije dagen zijn populair. Zoals: is Goede Vrijdag een verplichte vrije dag? En hoe zit het met Koninginnedag en Hemelvaart?

25 maart 2014

Dutch Network Group neemt De Zaak over

MKB Servicedesk en De Zaak vormen grootste ondernemersplatform

Ondernemersnetwerk De Zaak is vandaag overgenomen door Dutch Network Group BV, de onderneming achter MKB Servicedesk. De platformen bereiken samen maandelijks meer dan 350.000 ondernemers. Door deze overname ontstaat het grootste ondernemersnetwerk van Nederland.

12 maart 2014

Getoond 1 tot en met 18 van 68 totaal, er zijn meerdere pagina's