Online marketing

Marketing desk

YouTube: 10 gouden tips voor online video

‘Kijkduur is belangrijker dan aantal clicks’

Hoe zorg je dat jouw video’s een succes zijn op YouTube? Als ondernemer kan online video een interessante manier zijn om je merk en producten onder de aandacht te brengen. Derk van der Woude en Chris Klapwijk (partnermanagers bij YouTube) delen hun 10 gouden tips voor een succesvol videokanaal.

08 maart 2017

Beginnen met adverteren

Column Stijn van Veelen | Basis van online adverteren

Elke ondernemer weet inmiddels dat een website een must is voor je onderneming, uitzonderingen daargelaten. Maar een website zonder bezoekers, kun je vergelijken met naar stof happende visitekaartjes.

15 februari 2017

Hoe gebruik je e-mail als marketinginstrument?

Zet je product in de schijnwerpers

Voordat je gebruik gaat maken van e-mailmarketing is het wel verstandig om goed na te denken hoe je het gaat inzetten. Je wilt immers niet dat je e-mails zonder pardon in de spam-folder van je (potentiële) klanten belanden.

03 februari 2017

Google trends in mobiel zoeken

Partnercontent - De nieuwe voordeur van je winkel

Elke maand bezoeken mensen wereldwijd 1,5 miljard winkels en andere bedrijfslocaties op basis van een mobiele zoekopdracht via Google. Naast dit feitje deelde Google deze week 3 interessante inzichten over mobiele zoekopdrachten naar bedrijfsgegevens.

07 oktober 2016 14 december 2016

Neuromarketing: het brein bepaalt

Partnercontent - 6 tips voor je website

“Consumenten doen niet wat ze zeggen en zeggen niet wat ze doen”. Een uitspraak van reclameman David Ogilvy uit 1954. Kort gezegd is dat waar neuromarketing op neerkomt. We denken rationeel weloverwogen keuzes te maken, maar ondertussen heeft ons brein allang besloten. In dit artikel legt DTG uit wat neuromarketing is en geeft je 6 tips hoe je dit zelf op jouw website kunt toepassen.

02 december 2016

Een verhaal over vertrouwen

Partnercontent - Bedrijfsprofielen maken je beter vindbaar in Google lokale zoekresultaten

Wat zorgt er nu voor dat het ene bedrijf bij een lokale zoekopdracht op pagina 1 staat in Google en de andere pas op pagina 3 terug te vinden is? Wereldwijd zijn experts het eens dat dit bepaald wordt door grofweg 8 factoren. In deze blog wil ik 1 van de 8 factoren bespreken, want er liggen hier veel kansen voor jou als ondernemer. Om het niet te technisch te maken gaan we denken als Google, praten over ijsjes, nadenken over vertrouwen en geef ik je wat achtergrondinformatie en tips om aan de slag te gaan.

28 november 2016

Laat je verbazen door de trends in webdesign

Partnercontent

Dat de online wereld nooit stilstaat, weet jij als ondernemer als geen ander. Die continue beweging zorgt ervoor dat dingen het ene moment nog ‘hot’ zijn en het andere moment ‘not’. Vooral in webdesign zijn deze trends goed te zien. Om je te inspireren zetten wij de trends voor je op een rij.

15 november 2016

Zo bereken je de klikprijs voor Google Adwords

Partnercontent - Wie betaalt, bepaalt

De gesponsorde advertenties die Google rondom zoekresultaten toont, komen uit het zogenaamde AdWords programma van Google. Via AdWords kan iedereen advertenties tonen bij de zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw bedrijf. Voordeel: je betaalt alleen als er daadwerkelijk iemand op je advertentie klikt en dus op je website terecht komt.

08 november 2016

Begrippenlijst social media

Bloggen, layar, flickr, wIkipedia: wat is het?

In de wereld van social media kom je woorden tegen waar je eerder nooit van hebt gehoord. Je vertrouwde encyclopedie of die altijd-goede Van Dale helpen je dit keer niet uit de brand. Daarom een begrippenlijst.

22 september 2016

'Personaliseer direct mail via social media'

Column | Hoe gebruik je social media voor je direct mail?

Je kunt social media gebruiken om direct mail te personaliseren. Via social media kun je erachter komen wat de interesses zijn van mensen en daarop inspelen. Hoe doe je dat?

22 september 2016

Getoond 51 tot en met 60 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's