Online marketing

Marketing desk

"Online heeft ondernemen leuker gemaakt"

Nederlandse ondernemer verovert wereld via social media

Per mail overleggen met een Amerikaanse importeur over een levering. Afstemmen met de fabriek in Taiwan via Skype. En vooral: fans creeëren via social media. Taco Carlier van VANMOOF: "Zonder online had ons bedrijf er héél anders uitgezien."

22 september 2016

LEGO: innovatie met crowdsourcing

5 tips van Troels Lange Andersen (LEGO Group)

Wie aan Denemarken denkt, denkt aan Lego. LEGO Group is een van de grootste speelgoedproducenten ter wereld. Ondanks het simpele concept (blokjes) komt Lego ieder jaar met nieuwe producten. Het Deense bedrijf heeft niet alleen een sterke innovatieafdeling, maar maakt ook gebruik van crowdsourcing.

22 september 2016

Hoe maak ik een online marketing campagne?

Praktisch stappenplan voor zoekmachine marketing (SEA)

Je wil gaan beginnen met een online reclame campagne, maar weet even niet waar je op moet letten. Dit stappenplan geeft je een kort en bondig overzicht.

29 maart 2016

Zo meet je wat een online advertentie oplevert

Column Ivo Vis | Google Analytics is onmisbaar

Wat levert een online advertentie je op? Als webshophouder is het belangrijk om dat te weten. Maar hoe meet je dat? Een uitleg.

18 januari 2016

Online beter gevonden worden: kansen voor ondernemers in 2016

Column Romano Groenewoud | Lokale SEO

Voor de hedendaagse ondernemer is online aanwezigheid een belangrijke factor voor succes. Het internet maakt het mogelijk om een groot aantal potentiële klanten te bereiken. Online marketing is dan ook een uitstekende aanvulling op traditionele, offline marketing campagnes.

12 januari 2016

Mobiele website is echt essentieel in 2014

Social media vervangen zoekmachine niet

De tablet wordt in rap tempo populairder. Bijna 40 procent van de Nederlanders heeft al een tablet en gebruikt deze ook om online aankopen te doen. Om in 2014 vindbaar te blijven op het internet, moet je dus echt een mobiele of responsive website hebben. En aan zoekmachineoptimalisatie doen, want klanten vinden jou nog steeds online via Google.

11 december 2013

Meer export dankzij de Facebook Timeline

Column Geert J. Nijkamp | Creëer vertrouwen in het buitenland

Facebook is een van de meest gebruikte socialmediakanalen bij individuele personen en in B2C (Business-to-Consumer). Vooral voor Nederlandse exportbedrijven kan de Facebook Timeline een enorm waardevol en onderscheidend instrument zijn. Lees in dit artikel de ins & outs.

23 juli 2013

De basis van netwerken

Column | Online en offline netwerken

Veel mkb’ers hebben er moeite mee nieuwe business te vinden. Aanpassen aan de tijd qua netwerken, wordt steeds belangrijker. Kies voor een goede koppeling tussen je online en offline activiteiten. Goede marketing helpt je aan nieuwe klanten.

15 februari 2013

Hoe zet ik e-mailmarketing succesvol in?

Hoe verspreid ik gericht een boodschap?

Is een nieuwsbrief nog van deze tijd? En mág je die überhaupt nog zomaar versturen? Wil je met je e-mail mensen geïnteresseerd krijgen, wees dan helder. Hoe zet je e-mailmarketing succesvol in?

22 januari 2013

Hoe zorg ik voor conversie?

Hoe maak ik klanten van mijn websitebezoekers

Het bezoekersaantal van je website zegt weinig over je aantal klanten: Als iedereen je site verlaat vóór het afrekenmoment, de informatieaanvraag of een andere concrete actie, ben je niet goed bezig. Hoe zorg je voor conversie?

22 januari 2013

Getoond 61 tot en met 70 van 76 totaal, er zijn meerdere pagina's