shutterstock_302638517.png

MKB loopt achter rond Big Data

Den Haag, 31 mei 2018
Wil het gros van het midden- en kleinbedrijf kunnen aansluiten bij de verder versnellende digitalisering van de economie, dan is meer ondersteuning nodig. Van de 150 miljoen euro die het kabinet de komende jaren extra uittrekt voor innovatie, zou daarom minstens 50 miljoen euro specifiek moeten worden ingezet voor het mkb.
shutterstock_790656991.png

Aandacht MKB voor AVG verbeterd ondanks slechte voorlichting door overheid

Kleinbedrijf niet klaar voor AVG
Meer dan zeven op de tien mkb-bedrijven zijn niet klaar met de maatregelen voor de nieuwe Europese privacywetgeving waar ze over een maand aan zouden moeten voldoen. Dat blijkt uit een peiling van MKB Servicedesk onder 2800 bedrijven. Opvallend is dat ruim 77% van de ondervraagde ondernemers de voorlichting door de overheid slecht tot heel slecht noemt.
shutterstock_1018754935.png

De stelling van Spraakmakers: We kunnen prima leven zonder Facebook.

Willem Overbosch, directeur van mkbservicedesk.nl, adviseert ondernemers hoe om te gaan met social media. Hij is er duidelijk over: BLIJF! "Het is onverstandig er af te gaan, als je een groot deel van je business er vandaan haalt. Klanten laten vaak via Facebook weten wat ze vinden van het lokale café of de lokale boekwinkel. Je kan er als ondernemer echt je voordeel mee doen!"
Untitled design45.jpg

Kerstpakketten Onderzoek 2017: Baas overschat kerstpakket voor personeel

Persbericht
Werkgevers overschatten hoe blij werknemers met hun kerstpakket zijn. Ook hebben bazen vaak geen idee wat hun personeel het liefst krijgt.
Untitled design (50).jpg

Nieuwe radiocommercial

'Je leest het én je leert het op MKB Servicedesk'
Met een nieuwe radiocommercial onderschrijft MKB Servicedesk voortaan nog beter hoe mkb-ondernemers bediend worden.
Innovatieplaat.gif

Toekomst baart 6 op de 10 mkb-ondernemers zorgen

Persbericht
Zes op de tien mkb-ondernemers maken zich zorgen over de toekomstbestendigheid  van hun bedrijf. Dat blijkt uit de maandelijkse MKB Monitor, gezamenlijk uitgevoerd door ondernemersplatforms De Zaak en MKB Servicedesk onder 1400 respondenten.
Untitled design10.jpg

MKB-ondernemers: businessplan zwakste plek

Persbericht
Starters in het midden- en kleinbedrijf hebben meer advies en begeleiding nodig bij het maken van een goed doordacht businessplan. Dat blijkt uit de maandelijkse MKB Monitor van MKB Servicedesk.
Untitled design (64).jpg

MKB-ondernemers ontevreden met eigen ontwikkeling

Persbericht
Bijna 9 op de 10 mkb-ondernemers vinden dat ze niet genoeg toekomen aan hun eigen ontwikkeling. Dat blijkt uit een online enquête door MKBServicedesk.nl onder 794 ondernemers naar (bij)scholing binnen hun bedrijf.
global-goals-logo-share2.png

MKB heeft nauwelijks oog voor duurzaamheidsdoelen VN

8 op de 10 ondernemers verwachten de komende 5 jaar aan de slag te gaan met SDG’s
Ruim 8 op de 10 Nederlandse mkb-ondernemers weten niet precies wat de Sustainable Development Goals (SDG’s) zijn, of hebben zelfs helemaal geen idee. Dat blijkt uit een online peiling door MKB Servicedesk onder 600 bedrijven tot 250 medewerkers.
Untitled design (1).jpg

Mkb slecht voorgelicht over Europese privacywet

Driekwart kleinbedrijf onbekend met komst AVG over elf maanden
Zes op de tien mkb-bedrijven zijn er niet van op de hoogte dat ze over elf maanden moeten voldoen aan nieuwe Europese privacywetgeving die tot enorme boetes kan leiden. Dat blijkt uit een peiling door MKB Servicedesk onder 3200 bedrijven. Die noemen de voorlichting door de overheid slecht tot heel slecht.
Getoond 1 tot 10 van 19. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Pers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
 Melding sluiten