Hoe ga je om met slechte pers door een blunder?

Als je echt een grote fout maakt
We hebben allemaal de beelden gezien: een onschuldige passagier wordt uit een vliegtuig van United Airlines gesleept omdat het toestel overboekt was. Misschien nog wel vreemder was het dat de vliegmaatschappij de dag erna nog probeerde alles goed te praten. In deze tijd van transparantie een enorme blunder natuurlijk. Hoe had United het anders moeten aanpakken?
Benut je online kansen!
Klik hier
Lees het whitepaper
Lees verder
Dit geldt ook voor bedrijven die lang niet zo groot zijn als United. ALS er iets misgaat, wees dan zo duidelijk, open en eerlijk mogelijk richting de markt.
 
Dat doe je door zo snel mogelijk betrokken contacten in te lichten en door een helder persbericht te maken waarin je:
  • Uiteenzet wat er is gebeurd,
  • Uitlegt hoe het zover heeft kunnen komen
  • Aangeeft wat je eraan doet om dit in de toekomst te voorkomen.
Op deze manier stel je de markt gerust.
 
Schrijf je een persbericht, zorg er dan voor dat je er niet omheen draait maar meteen openheid van zaken geeft. Je begint dus meteen met de belangrijkste feiten, minder belangrijke informatie staat onderaan. Voorkom dat je dubbele informatie vermeldt. Zorg dat er duidelijk in staat waar mensen terecht kunnen voor aanvullende informatie.

Alleen door heel transparant te zijn, snel te reageren en er niet omheen te draaien, houd je het respect van de markt.

Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten