Studenten HU geven professioneel communicatieadvies aan MKB-ondernemers

Persbericht 20-06-2007

11 oktober 2007

MKB Servicedesk en adviesbureau Scompany van Hogeschool Utrecht (HU), hebben de krachten gebundeld om MKB-ondernemers en communicatiestudenten met elkaar in contact te brengen. Het mes snijdt aan twee kanten: de ondernemer krijgt binnen acht weken tegen een redelijke prijs een communicatieadvies en de HU-studenten kunnen hun kennis toepassen in de praktijk.

De bekrachtiging van de overeenkomst door directeur MKB Servicedesk Willem Overbosch en bureaumanager Paul Linders legt voor Scompany de basis voor een relatie met externe opdrachtgevers. Voorzitter Geri Bonhof van het College van Bestuur zei verheugd te zijn dat Scompany hiermee in de praktijk vorm geeft aan samenwerking tussen het HBO en het MKB.

"Deze overeenkomst is een concrete invulling van de rol die de HU voor het MKB in de regio kan vervullen. Dit staat ons voor ogen met meer projecten, eventueel in samenwerking met de Universiteit Utrecht zoals in het Centrum voor Ondernemerschap en Innovatie."aldus Bonhof. Het contract voorziet voorlopig in twaalf projecten op jaarbasis. In de weken voorafgaand aan de ondertekening heeft Scompany drie pilotprojecten succesvol afgerond.

Ondernemers binnen het MKB hebben de handen vol aan hun eigen bedrijf. In veel gevallen hebben ze niet de mogelijkheden en tijd om zich te verdiepen in uitgebreide lange-termijnplannen. Studenten werkzaam in Scompany hebben daarvoor de kennis wel in huis. De opdrachten van de ondernemers kunnen betrekking hebben op marketing, onderzoek, evenementen en communicatie. Na een doorlooptijd van acht weken presenteren de studenten hun voorstel aan de opdrachtgever. Met het plan heeft de ondernemer een advies in handen om naamsbekendheid, klantenbereik en de marktpositie te kunnen versterken.

Ondernemers die dat wensen kunnen hun kennis verruimen via die op-weg-naar-huisbijeenkomsten die Scompany in samenwerking met MKB Servicedesk gaat organiseren. Drie keer per jaar geven studenten en vakdocenten een verhandeling over recente en relevante vakliteratuur. De bezoeker krijgt de presentatie in druk mee en op termijn zullen deze workshops cross-mediale ondersteuning krijgen.

De samenwerking tussen MKB Servicedesk en Scompany biedt de ondernemer ook financieel voordeel. Abonnees van de MKB Servicedesk krijgen € 500,- korting op de prijs van de projectopdracht (normaal € 2.250,-).

Bekijk hier het persbericht op de website van de HU.