Hoe kom ik positief in een vakblad?

Welk bedrijf wil niet professioneel in de publiciteit verschijnen?
Free publicity is leuk, goed voor je imago en vaak ook voor je omzet. Hoe pak je zoiets aan? Het is de kunst om met slim gekozen nieuws op het goede moment bij een zorgvuldig gekozen redactie aan te kloppen.
Besef goed in je voorbereiding om Free publicity te krijgen: de sleutel is in handen van de lezers van het blad. Als het nieuws relevant is voor hen, dan zal de redactie eerder geïnteresseerd zijn. Oftewel: Als je bedrijf hele bijzondere golfballen maakt, zal de redactie van een voetbaltijdschrift niet zo gauw interesse hebben. Maar met diezelfde golfballen ben je waarschijnlijk wel nieuws voor de lezers van een blad dat vaker publiceert over exclusieve hebbedingen in de golfsport. Dit stappenplan helpt je op weg:
 
Stappenplan
  1. Welke doelgroep of welke doelgroepen wil je graag bereiken?
  2. In welke vakbladen wil je graag zichtbaar worden om je doelgroep(en) te bereiken?
  3. Bepaal de actuele nieuwswaarde van je bedrijf (bijvoorbeeld de introductie van een vernieuwend product) voor de doelgroep(en)/lezer(s) van deze vakbladen. Alleen als er ook echt nieuws is kun je door naar stap 4 en 5.
  4. Leg oriënterend contact met de redactie(s) en zoek uit hoe je het nieuws het beste kunt aanbieden; plan goed wanneer je het nieuws gaat aanbieden, zoek een directe aanleiding.
  5. Doe een enthousiast aanbod aan de redactie(s); dat kan een pakkend persbericht zijn of een foto met bijschrift, maar je kunt ook proberen een interview met een van de redacteuren uit te lokken.
Tip: als je succes hebt, benut dan het eindresultaat en zet het geplaatste nieuwsbericht op je website om je succes te vieren.

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten