Communicatie

Marketing desk

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

In zeven stappen naar de perfecte naam voor je bedrijf

Bij het oprichten van een bedrijf, hoort het bedenken van een goede bedrijfsnaam. En dan het liefst een die direct indruk maakt en bij klanten blijft hangen. Maar hoe kies je een goede naam voor je bedrijf en waar moet je rekening mee houden?

19 maart 2020 09 oktober 2020

Beschrijving van de communicatie-instrumenten

Maar welke instrumenten moet je inzetten?

Als je een fantastisch product of dienst hebt, wil je dat natuurlijk van de daken schreeuwen. Met de communicatie-instrumenten die bij jouw doelgroep passen krijg je jouw boodschap bij de klant.

31 mei 2006 09 oktober 2019

Wat staat er in een communicatieplan?

En waarom moet ik er een hebben?

In een marketingplan beschrijf je wat je wil bereiken op marketinggebied. Op basis daarvan maak je een communicatieplan. Hierin staat hoe je ervoor zorgt dat je doelen gerealiseerd worden. Dus het 'hoe' achter je doelen.

08 oktober 2018

“E-mail is ouderwets”

Interview Dennis Gandasoebrata

Je werknemers zijn thuis gewend om met allerlei tools en gadgets te werken. Zij verwachten bijna niet anders dan dat zij die op hun werk ook kunnen gebruiken. E-mail is daardoor eigenlijk al ouderwets, het werkt veel te traag.

06 september 2018

Ondernemer Tim van Monkidoo krijgt een steuntje in de rug!

Wat is er zo mooi aan om ondernemers een zetje in de rug te geven? Wout van Wengerden, de Kwetsbare Held, zocht het uit. Namens Oxfam Novib hielp hij ondernemer Tim Bosman van het bedrijf Monkidoo, door met hem langs te gaan bij Tony Chocolonely's. Story held Joost gaf antwoord op de vraag: Hoe vertel ik mijn verhaal?

06 september 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Goede communicatie kun je leren

Bijna onmogelijk lijkt het soms om je doelgroep te bereiken. Je doet er alles aan om je te onderscheiden van concurrenten. Maar hoe?

07 juni 2018

'De nieuwe generatie wil geen boor, maar een gat in de muur'

Harmen van Sprang (ShareNL) over delen en ondernemen

Auto’s, huizen, boormachines: deelplatformen springen als paddenstoelen uit de grond. Is het een tijdelijke trend of moeten ondernemers zich voorbereiden op een nieuwe economie? Harmen van Sprang van ShareNL denkt het laatste.

19 april 2018

Hoe ga je om met slechte pers door een blunder?

Als je echt een grote fout maakt

We hebben allemaal de beelden gezien: een onschuldige passagier wordt uit een vliegtuig van United Airlines gesleept omdat het toestel overboekt was. Misschien nog wel vreemder was het dat de vliegmaatschappij de dag erna nog probeerde alles goed te praten. In deze tijd van transparantie een enorme blunder natuurlijk. Hoe had United het anders moeten aanpakken?

18 april 2018

Email-etiquette: Zo hou je het zakelijk

Aan welke regels moet je je houden om mail zakelijk te houden?

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 toonde weer eens aan dat e-mail, zeker wanneer het zakelijke correspondentie betreft, nog steeds een van belangrijkste communicatiekanalen is. Social media mogen dan alom tegenwoordig lijken, ze worden toch hoofdzakelijk gebruikt voor persoonlijke boodschappen. Wil je respons op een mailing aan je klanten, dan kan je het beter zakelijk houden. Een aantal richtlijnen.

18 oktober 2013

Getoond 1 tot en met 10 van 13 totaal, er zijn meerdere pagina's