Oxfam Novib - Kwetsbare Held - Video Monkidoo - 800x800.png

Ondernemer Tim van Monkidoo krijgt een steuntje in de rug!

Wat is er zo mooi aan om ondernemers een zetje in de rug te geven? Wout van Wengerden, de Kwetsbare Held, zocht het uit. Namens Oxfam Novib hielp hij ondernemer Tim Bosman van het bedrijf Monkidoo, door met hem langs te gaan bij Tony Chocolonely's. Story held Joost gaf antwoord op de vraag: Hoe vertel ik mijn verhaal?
shutterstock_581155753.jpg

Hoe ga je om met slechte pers door een blunder?

Als je echt een grote fout maakt
We hebben allemaal de beelden gezien: een onschuldige passagier wordt uit een vliegtuig van United Airlines gesleept omdat het toestel overboekt was. Misschien nog wel vreemder was het dat de vliegmaatschappij de dag erna nog probeerde alles goed te praten. In deze tijd van transparantie een enorme blunder natuurlijk. Hoe had United het anders moeten aanpakken?
Bart.jpg

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed
In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.
harmenvansprang.png

'De nieuwe generatie wil geen boor, maar een gat in de muur'

Harmen van Sprang (ShareNL) over delen en ondernemen
Auto’s, huizen, boormachines: deelplatformen springen als paddenstoelen uit de grond. Is het een tijdelijke trend of moeten ondernemers zich voorbereiden op een nieuwe economie? Harmen van Sprang van ShareNL denkt het laatste.
Dennis.jpg

“E-mail is ouderwets”

Interview Dennis Gandasoebrata
Je werknemers zijn thuis gewend om met allerlei tools en gadgets te werken. Zij verwachten bijna niet anders dan dat zij die op hun werk ook kunnen gebruiken. E-mail is daardoor eigenlijk al ouderwets, het werkt veel te traag.
communiceren.jpg

Communicatie

Welke boodschap wil jij overbrengen en met welke instrumenten doe je dat?  Wil je aandacht via de radio, e-mail, een evenement of het internet? Dat beschrijf je in je communicatieplan.

email.jpg

Email-etiquette: Zo hou je het zakelijk

Aan welke regels moet je je houden om mail zakelijk te houden?
Het Nationaal E-mail Onderzoek 2013 toonde weer eens aan dat e-mail, zeker wanneer het zakelijke correspondentie betreft, nog steeds een van belangrijkste communicatiekanalen is. Social media mogen dan alom tegenwoordig lijken, ze worden toch hoofdzakelijk gebruikt voor persoonlijke boodschappen. Wil je respons op een mailing aan je klanten, dan kan je het beter zakelijk houden. Een aantal richtlijnen.
Bedrijfsnaam.jpg

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

In zeven stappen naar de perfecte naam voor je bedrijf
Bij het oprichten van een bedrijf, hoort het bedenken van een goede bedrijfsnaam. En dan het liefst een die direct indruk maakt en bij klanten blijft hangen. Maar hoe kies je een goede naam voor je bedrijf en waar moet je rekening mee houden?
ontwerp.jpg

Hoe ontwerp ik zelf mijn drukwerk?

Ontwikkel je huisstijl online
Het ontwerpen en drukken van je drukwerk hoef je niet altijd via een vormgever, grafisch bureau of drukkerij te doen. Tegenwoordig kun je dit ook eenvoudig zelf online regelen.
dartinroos.jpg

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Goede communicatie kun je leren
Bijna onmogelijk lijkt het soms om je doelgroep te bereiken. Je doet er alles aan om je te onderscheiden van concurrenten. Maar hoe?
Getoond 1 tot 10 van 14. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Communicatie

 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten