PR & communicatie

Strategie, marketing & sales

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

27 juni 2021 6 minuten

Wat staat er in een communicatieplan?

En waarom moet ik er een hebben?

In een marketingplan beschrijf je wat je wil bereiken op marketinggebied. Op basis daarvan maak je een communicatieplan. Hierin staat hoe je ervoor zorgt dat je doelen gerealiseerd worden. Dus het 'hoe' achter je doelen.

08 oktober 2018 2 minuten

Plaatsing van persbericht

Met je nieuws in de media komen

Het is moeilijk om persberichten daadwerkelijk onder de aandacht te krijgen van nieuwsorganisaties. Zij krijgen dagelijks immers veel persberichten binnen.

07 maart 2017 2 minuten

Wat is belevenismarketing?

Hoe genereer je free publicity?

Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.

04 februari 2013 1 minuten

Wat is een online reputatie?

Maak je bewust van de informatie die over je wordt verspreid

Internet biedt een bulk aan informatie. Consumenten delen vandaag de dag hun ervaring via forums, weblogs, social media. Wat voor bedrijf je ook hebt, een online reputatie heb je snel te pakken.

31 januari 2013 2 minuten

Het ontwikkelen van een huisstijl

De presentatie van je onderneming

De huisstijl is de visuele presentatie van je bedrijf. Door een huisstijl te ontwerpen die bij de onderneming past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid versterkt en de identificatie door personeel vergroot.

28 augustus 2012 3 minuten

Hoe kan je persbericht scoren bij journalisten?

16 tips: zo vergroot je de kans dat je bericht de krant haalt

Hoe zorgvuldig jij je persbericht ook opgesteld hebt, journalisten beslissen al na tien seconden of het bericht naar de krant óf naar de prullenbak gaat. De eerste indruk is doorslaggevend, een tweede kans krijgt je persbericht niet.

28 augustus 2012 3 minuten