5 tips voor aantrekkelijke content op je website

Column Linda Krijns | Meer bezoekers trekken
Met aantrekkelijke content op je website trek je meer bezoekers naar je website en met een beetje geluk creëer je bovendien een bezoekersstroom die vele jaren blijft bestaan. De investering in content verdien je daarmee terug. Maar wat is dan aantrekkelijke content?
Heb jij al een contentplan?
Klik hier
Lees het gratis whitepaper
Naar MijnMKB

Vinden en binden

Aantrekkelijke content is content die goed gevonden wordt in Google én die gewaardeerd wordt door de lezer of kijker aan wie je de content voorschotelt. Dat kun je op verschillende manieren realiseren en ik noem er hier vijf die in principe binnen ieders bereik liggen.
 

1. Ga voor kwaliteit

Er is helaas heel veel content die de middelmaat niet ontstijgt. Vaak is de oorzaak dat de maker te weinig tijd investeert en dat zie je terug. Maak liever minder content, maar stop je uren in één stuk dat echt de moeite is. Bijvoorbeeld omdat je veel research hebt gedaan of omdat je echt de diepte in gaat met je onderwerp.
 

2. Wees onderscheidend

Kies net even andere onderwerpen dan je vakgenoten of concurrenten doen. Je producten of diensten hebben als het goed is ook hun bijzondere kenmerken dus probeer hetzelfde met je content te doen. Of ga voor een andere invalshoek, toon je eigen visie op zaken of durf iets tegendraads te beweren.
 

3.Kies een passende vorm

Feit blijft dat artikelen met ‘lijstjes’ populair zijn. Mensen delen ze graag op social media en willen er ook naar verwijzen vanaf andere websites. Dat geldt ook voor columns en opinieartikelen als deze, die ofwel vlot en in eigen stijl geschreven, ofwel goed onderbouwd en doordacht zijn.
Visuele communicatie werkt ook bijzonder goed. Soms kun je content beter in een korte video gieten of in een serie afbeeldingen (een SlideShare bijvoorbeeld) dan het zoveelste tekstartikel.
 

4.Ga voor lengte

Langere artikelen van minimaal 1000 woorden geven de indruk dat je weet waar je het over hebt en dat het een doorwrocht artikel is. Omdat ze doordacht zijn en ogen, willen veel mensen ze graag delen en deze artikelen doen het ook goed in Google. MITS ze goed geschreven zijn.
Ga niet voor lengte om de lengte, maar kies een onderwerp dat zich ervoor leent. Splits het artikel in heldere, korte stukken en vergeet vooral niet om afbeeldingen en bullets toe te voegen zodat het artikel ook op een telefoon prettig leest.
 

5. Deel je kennis

‘Straks geef ik teveel weg’ is een vaak gehoorde angst als mensen uitgenodigd worden om ongeremd hun kennis te delen. Ze vergeten dat het heel iets anders is om kennis van een scherm te halen dan om een deskundige in te huren die het echt goed kan. En dat veel consumenten en bedrijven er niet eens zin in hebben om iets zelf te doen. Door echt te laten zien wat je weet en dat vrij te delen maak je de drempel lager om contact met je op te nemen.

"Grote dingen bereiken door klein te denken"

Wat een Brabantse ondernemer leerde in Oeganda
Ondernemer Ruud van den Boogaart vertrok als bedrijvenambassadeur van Oxfam naar Oeganda met zijn 'Nederlandse bril' op, maar kwam terug met een andere blik op de wereld. "Terug naar de kern van ondernemerschap." Bekijk de video.
grote-dingen-bereiken-door-klein-denken-29416122811.png

'Content is King'

Column | Acht redenen om te investeren in content marketing
Content marketing is sterk in opkomst. Want een structurele dialoog aangaan met je doelgroep via aansprekende content is veel effectiever en kost...

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten