Waar moet je op letten bij een zakelijke autoverzekering?
Als ondernemer is het soms noodzakelijk om over een zakelijke auto te beschikken. Zo verhoog je je eigen mobiliteit en is het leggen van contacten met klanten een stuk eenvoudiger. Als je een nieuwe auto op het oog hebt, zal je je vast afvragen of een zakelijke autoverzekering echt nodig is en wat daar dan de voordelen van zijn. Waar moet je bovendien op letten als je een zakelijke autoverzekering afsluit? In dit artikel geven wij graag advies en enkele handige tips bij het afsluiten van een zakelijke autoverzekering.
Zo versterkt nieuwe mobiliteit jouw organisatie
Mobiliteit draait niet langer alleen om zo snel mogelijk met de auto van A naar B komen. Tegenwoordig speelt ook duurzaamheid en werkritme een belangrijke rol. Maak de stap naar nieuwe mobiliteit.
De voordelen van een autoschadeverledencheck
Bedrijfswagens zijn vaak occasions. Een prima keus. Tweedehands bedrijfswagens zijn vele malen goedkoper en vaak nog van goede kwaliteit. Maar het is geen overbodige luxe vóór aankoop het schadeverleden te checken. Zo heb je alle kennis die je nodig hebt om een goed afweging te maken.
Bedrijfsauto’s. Wat moet je weten over je wagenpark?
De belangrijkste ontwikkelingen even voor je onder elkaar.
Grijs kenteken? Of misschien wel meer dan één? Lees dan even mee. Want de mobiliteitsmarkt is constant in beweging. Bestelauto’s worden steeds zuiniger en de reductie van C02 staat hoog op de politiek-maatschappelijke agenda. Deze ontwikkelingen zijn van directe invloed op de toekomstbestendigheid, de kosten en de baten van jouw bedrijfswagenpark. Weet je waar je op moet letten? De MKB Servicedesk zet de belangrijkste ontwikkelingen even voor je onder elkaar.
Om deze redenen heb jij nieuwe mobiliteitsoplossingen nodig
Nieuwe mobiliteit is here to stay
Een lease-auto, een OV-businesscard, een fiets: grote kans dat jij al bezig bent met mobiliteitsoplossingen voor je medewerkers. Maar misschien denken zij al verder en komen er binnenkort vragen. We geven je alvast 3 redenen waarom je moet nadenken over nieuwe mobiliteitsoplossingen.
Waarom je nieuwe mobiliteit niet kunt negeren
Van Millennial tot het nieuwe werken
Nieuwe mobiliteit is het centraal stellen van de behoefte van je medewerkers in mobiliteit. Het gaat dus niet meer over door de werkgever aangeboden oplossingen als een lease-auto, een fiets of een OV-abonnement. Medewerkers willen zelf bepalen hoe ze van en naar hun werk reizen.
Geld besparen op je autovakantie?
Deze 4 tips maken je autovakantie net iets goedkoper
Winter-en zomerbanden, brandstof, wegenbelasting en een autoverzekering. Een auto is een flinke kostenpost. Gelukkig zijn er manieren om geld te besparen.
Besparen onderweg
Soms lijkt je auto wel een rijdend kantoor, zoveel tijd breng je erin door. Maar met winterbanden, zomerbanden, brandstof, wegenbelasting, bijtelling en de autoverzekering kost dat mobiele kantoor je nog best een hoop geld. Gelukkig zijn er manieren om te besparen op je mobiele kantoor.
3 Tips om het maximale uit je bedrijfswagen te halen
Een bedrijfswagen is meer dan alleen vervoer
Geen klus zonder bus. Dat weten vakmensen met een bedrijfswagen als geen ander; je moet op je wagen kunnen rekenen. Het is niet alleen een vervoersmiddel, maar ook een visitekaartje voor jou én je bedrijf! Om het maximale uit je bedrijfswagen te halen, delen we in dit artikel 3 tips.
Hoe kunnen mijn medewerkers en ik files vermijden?
Tactisch rijden steeds belangrijker
De filedruk neemt na een aantal jaren weer toe, steeds vaker kom je weer vast te staan in de spits. Wat kun je doen om daar verandering in te brengen?
Maak je personeel gelukkig
Slim Werken Slim Reizen in praktijk
"De Nieuwe Werker stelt eisen aan zijn werk, werk moet leuk zijn. Anders gaat hij of zij op zoek naar iets anders," zegt droombaan goeroe Huub van Zwieten in een gesprek met voorzitter SWSR Lodewijk de Waal.
Bedrijfsauto: op naam van je bedrijf of op je eigen naam
Hoort je auto bij je ondernemingsvermogen of je privévermogen?
Veel ondernemers hebben voor hun bedrijf een auto of busje nodig. Om bij klanten op bezoek te gaan, of voor de inkoop en bezorging van producten. Maar behoort de auto tot je ondernemingsvermogen of je privévermogen?
Groen en lucratief: de sleutel ligt bij vervoer
Veel ondernemers willen wel groener worden, maar alleen als het iets oplevert. Daartoe zijn legio mogelijkheden, te beginnen met vervoer. Onze achterhaalde, weinig efficiënte manier van voortbewegen is voor verbetering vatbaar – in vijf stappen.
Meer elektrische kilometers met plug-in hybride
Groen licht voor stimulans zakelijke rijders
Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu wil dat plug-in hybride auto’s meer elektrische kilometers gaan maken. Een aantal maatregelen moet zakelijke rijders stimuleren, bijvoorbeeld eenvoudiger toegang tot laadpunten. Het speciale Formule E-team krijgt groen licht van de staatssecretaris om hier werk van te maken.
Ondernemers, rechters en scholen delen elektrische auto’s
Lessen van Paleiskwartier Elektrisch in 's-Hertogenbosch
Auto’s delen is efficiënt, sociaal en goed voor het milieu. Niet alleen consumenten, maar ook ondernemers willen ermee aan de slag. In ‘s-Hertogenbosch proberen zeven bedrijven en instellingen elektrisch autodelen uit. Projectleider Marc Graetz en initiatiefnemer Henk de Boer (Brabant Water) vertellen wat zij hebben geleerd.
Werk en reis nog slimmer met behulp van handige apps
MKB Trend 2013: Apps maken Het Nieuwe Werken makkelijk
Snel een werkplek vinden onderweg. Overal bij je documenten kunnen of een afspraak maken voor een videoconference. Met handige apps is Het Nieuwe Werken peanuts.
Geef je medewerkers een totaal mobiliteitsbudget
MKB Trends 2013: Laat je medewerkers zelf kiezen hoe ze reizen
Deel in 2013 mobiliteitsbudgetten uit en laat medewerkers zelf kiezen met welk vervoermiddel zij zakelijk reizen. Niet gemaakte kosten mag een werknemer in eigen zak steken.
Autodealers hebben blijkbaar geen tevreden klanten nodig
Column Bart Groothuis | Onhandige verkopers
Ik heb eens gelezen over een heel succesvolle autoverkoper in Amerika. Hij was zo succesvol omdat hij zijn klanten drie A’s gaf: Aandacht, Aandacht en Aandacht. Hoe anders gaat dat hier in Nederland. Blijkbaar gaat het hier met de autoverkopen zo goed dat de drie A’s van service en klantgerichtheid niet nodig zijn.