Zeven voordelen van een webinar

Column | Hoe verspreid ik mijn boodschap?

Als je informatie wilt delen met (potentiële) klanten zijn er diverse mogelijkheden waarop je dit kunt doen. Maar wat is de beste methode? Denk aan een webinar!

Webinar is de korte naam voor Web Seminar. Oftewel een online seminar via internet.

Soms wil je iemand persoonlijk ontmoeten, maar je kunt ook kiezen voor een sms’je, whats-app, een e-mail of een belletje. Dat scheelt vaak veel reistijd en kosten. Zo maak je ook afwegingen als je een boodschap naar een grotere groep wilt overbrengen.

Spread the message

Enkele veel gebruikte mogelijkheden die je hebt om een boodschap met een grote groep te delen zijn:

Voordelen van een webinar

Wil je voor weinig geld een groot publiek bereiken zonder reistijd, kies dan voor een webinar.

Een webinar is een presentatie georganiseerd via het web. Het geven van een webinar heeft zeven voordelen:

  • De boodschap wordt gericht overgebracht aan je doelgroep;

  • Iedereen krijgt gelijktijdig dezelfde boodschap;

  • Je kunt een webinar overal ter wereld organiseren waar internet is;

  • Tijdzones en afstanden vormen geen enkel probleem voor deelnemers;

  • Eenvoudig en goedkoop kun je je kennis delen met groepen tot 1.000 deelnemers;

  • Je laat eenvoudig zien dat je expert bent op jouw vakgebied;

  • Je kunt het webinar opnemen en de opnames online beschikbaar stellen.

Met behulp van webinars, heb je dus de perfecte tool in handen om potentiële klanten enthousiast te maken voor je producten en diensten. Het is veel voordeliger dan het organiseren van een seminar,  een congres of een ander groots event.

Maar let op: net als een echt seminar vergt een succesvol webinar een goede voorbereiding.

Tip: webinar-expert

Voor webinar newbies:  Concentreer je op de inhoud. Jij bent expert op jouw vakgebied. Zorg dat een webinar-expert de techniek voor je regelt. Dit geeft jou rust zodat je webinar succesvoller zal zijn. Op deze wijze kun je snel starten met je eerste webinar. De expert zal jou advies geven om de juiste interactie in je webinar in te bouwen.

Wat vind je van dit artikel?

Auteur

Robert Mares