Hoe leer ik klantgericht verkopen in de detailhandel?

Verbeter je verkoopresultaten door een training te volgen

03 mei 2011

Zeker nú willen mensen geen miskoop doen. Om dat te voorkomen, zijn ze mondiger en kritischer tijdens het doen van aankopen dan voorheen. Hoe ga je daar als ondernemer mee om en blijf je de concurrentie voor?

Vertrouwen winnen, je inleven in de wensen van de klant, actief advies geven: het klinkt zo simpel, maar het is slim om er goed mee te oefenen. Dat kan tijdens de cursus ‘Klantgericht verkopen in de detailhandel’.

Wil je betere verkoopresultaten boeken, dan is het vooral belangrijk dat je je persoonlijke invloed vergroot. Dus toon meer aandacht en interesse, voer meer en betere gesprekken en maak klanten weer belangrijk.

Om klanten te kunnen overtuigen, leer je tijdens de cursus ‘Klantgericht verkopen in de detailhandel’ hoe je meedenkt met de klant, hoe je de beste verkoopvragen stelt en hoe je omgaat met weerstand van de klant. MKB Cursus & Training geeft deze cursus van drie dagdelen aan ondernemers/medewerk(st)ers in de detailhandel die hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel willen versterken.

Om klantgericht te kunnen verkopen, moet je ook oprecht in jezelf en je bedrijf vertrouwen. Hoe je dat kunt leren, lees je in het boek 'it's not how good you are, it's how good you wanna be'.