De medewerkers van de MKB Servicedesk en de initiatiefnemers zien zichzelf als collega’s van de MKB-ondernemer.
Doelgroep
Wij richten ons op alle ondernemers maar in het bijzonder op ondernemers met minder dan 25 werknemers. In Nederland zijn meer dan 300.000 zelfstandigen zonder personeel actief en meer dan 150.000 bedrijven met minder dan 25 werknemers. De MKB Servicedesk is volledig onafhankelijk opgezet en is toegankelijk voor alle MKB ondernemers. Voor die ondernemers die lid zijn van een brancheorganisatie met een eigen Servicedesk verwijzen wij door naar die Servicedesk.
De MKB-ondernemer
Het eerste aanspreekpunt van MKB Servicedesk is de ondernemer (directeur/eigenaar) zelf.
Office manager en duizendpoot
Verder hebben bedrijven met minder dan 25 werknemers vaak een rechterhand; een duizendpoot of office manager in dienst die veel regelt en uitzoekt, zeker als het de ondernemer goed gaat. Deze vertrouwenspersoon kan ook extern zijn in de vorm van een boekhouder, accountant of coach. Ook is de ondernemer vaak aangesloten bij (regionale) organisaties die hem in bepaalde zaken vertegenwoordigen (winkeliersvereniging, branchevereniging, of netwerkorganisaties). Deze rechterhand of vertrouwenspersoon is het tweede aanspreekpunt van de MKB Servicedesk
Leden MKB Nederland Stad & Regio
De leden van MKB Nederland Stad & Regio kunnen gratis gebruik maken van extra voordelen die geboden worden door de MKB Servicedesk.