Hoe trek ik meer publiek naar mijn horecazaak?

Doe je voordeel met feestdagen en het WK voetbal

26 augustus 2015

De horeca heeft in de recessie klappen gehad. Daarom moet je als horeca-ondernemer initiatieven nemen om (extra) bezoekers te trekken en om te 'concurreren' met het alternatief van thuis dineren en thuis voetbal kijken.

Eerste hulp bij Direct Mail

Wees creatief

Om het bezoek aan je café te verhogen is het belangrijk om in te spelen op de behoefte van je doelgroep. Kijk hoe je ervoor kunt zorgen dat ze samen iets willen beleven in jouw café. Denk bijvoorbeeld aan een dine & dance tijdens het WK voetbal. Eerst eten, dan gezamenlijk de wedstrijd bekijken en biedt daarna de gelegenheid om te dansen.

Events organiseren

Je kunt events organiseren voor je doelgroep en deze onder de aandacht brengen door ervoor te adverteren. Hiermee schep je verwachtingen bij je doelgroep en vaak blijkt het moeilijk te zijn om aan de (hoge) verwachtingen te voldoen. Soms kan het dan ook goed zijn om iets onverwachts te organiseren door het 'achter de schermen' te regelen en er niet voor te adverteren. Bijvoorbeeld door live muziek door kleinere artiesten aan te bieden als verrassing. Dan is het als het ware een cadeautje voor de bezoeker. Dit onthouden mensen, ze vertellen het tegen anderen (gratis reclame) en ze zullen bij een volgend café bezoek eerder geneigd zijn om weer bij jou terug te komen. Het organiseren van events kan een onderdeel zijn van een communicatieplan dat je maakt voor je zaak.