Wat zijn de do's en don'ts op Twitter?

Wat moet ik als ondernemer wel en vooral niet doen?
Verwacht niet binnen een dag succes als je een account hebt aangemaakt. Maar als je als ondernemer verstandig met Twitter omgaat, kun je er goed geld mee verdienen. Wat moet je daarvoor doen en laten?
Voordat je een account aanmaakt, doe je er goed aan om na te denken over wat je precies met het medium wilt bereiken. Bedenk wie je doelgroep is en of je die eigelijk wel op Twitter kunt vinden en hoe je die kunt bereiken (wat voor soort tweets spreekt ze aan?). En besef ook dat je, als je eenmaal een account hebt aangemaakt, actief aan de slag moet blijven om alles up to date te houden. We geven je drie do's en drie don'ts om een goede indruk op Twitter achter te laten.
 
Do 1: Maak en professionele pagina
Zorg ervoor dat je twitterpagina er goed uitziet, in de huisstijl van jouw bedrijf. Laat je logo terugkomen in de achtergrond, gebruik de kleuren van jouw onderneming. Vul je biografie in, geef een korte omschrijving van jouw bedrijf en vergeet de locatie niet. Een blanco twitterpagina ziet er zeer onprofessioneel uit en zal je zeker geen leads opleveren.
 
Do 2: Zoek interactie
Maak goed gebruik van je volgers en zoek de interactie. Vraag ze om raad en hun ervaringen met jouw product of dienst en reageer hierop, ook al zijn het negatieve ervaringen. Twitter is een ideaal medium om je oor te luister te leggen bij je netwerk, je doelgroep en de concurrent.
 
Do 3: Stuur waardevolle tweets
Zorg ervoor dat je tweets waarde hebben. Geef je volgers korting of een kijkje achter de schermen van je bedrijf. Of verklap vast wat details over toekomstige projecten of evenementen. Het beste kun je je tweets kort en bondig houden. Je tweets worden namelijk niet gelezen, maar gescand. Wil je ergens de nadruk op leggen? Schrijf dan dat woord in hoofdletters. Maak ook gebruik van hashtags, daarmee kun je je tweets koppelen aan een onderwerp. En zie je een interessante tweet van iemand uit jouw netwerk? Retweet deze dan!
 
Don't 1: Overhaast aan de slag gaan
Snel een account aanmaken, een paar tweets erop zetten, volgers zoeken. In het begin loopt dat best lekker. Mensen volgen jou terug en retweeten zelfs jouw berichten. Maar voor je het weet slaat de sleur toe, heb je al een paar dagen niets meer gepost en krijg je geen aandacht meer van je volgers. Typisch gevalletje van Twittermoeheid. Bedenk daarom van tevoren wat je wilt bereiken op Twitter en plan elke dag een vast moment in om je pagina te updaten.
 
Don't 2: Formeel taalgebruik
Als je te zakelijk bent op Twitter, val je uit de toon. Spreek je doelgroep daarom op een toegankelijke manier aan. Dat komt betrouwbaarder en persoonlijker over en dat is wat je klanten willen.
 
Don't 3: Uit Twitterbalans raken
Stuur niet klakkeloos tweets de wijde wereld in, maar wees selectief. Je volgers vinden het vaak onpretting om overstelpt te worden met tweets van één persoon, met als gevolg dat ze je blokkeren. Weg follower. Zorg er bovendien voor dat je zakelijk en privé gescheiden houdt. Je zakelijke netwerk hoeft niet te weten wat je in het weekend allemaal doet.
 
Kortom
Als je met een goed doordacht plan aan de gang gaat en in de gaten houdt wat je je zakelijk netwerk tweet, kun je echt extra leads binnenslepen. Gebruik Twitter dus om je netwerk te onderhouden en om je doelgroep 'af te luisteren' en zorg ervoor dat je van waarde bent voor je volgers. Succes gegarandeerd.

Wat heb ik als ondernemer aan Twitter?

Abdul Advany over Twitter
Social Media expert Abdul Advany legt uit wat Twitter precies is en wat je er als ondernemer mee kan.
wat-heb-als-ondernemer-aan-twitter-21113131725.png

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten