Meeste stemmen social media voor onderwijs en mobiele modezaak

Welke ondernemers mogen gaan pitchen voor MKB Crowdfunding platform?

06 september 2017

De winnaars van www.ditismijnbedrijf.nl zijn bekend. Als prijs mogen de winnende ondernemers deelnemen aan een bootcamp waar ze klaargestoomd worden om hun idee succesvol te pitchen tijdens de lancering van het nieuwe MKB Crowdfunding platform.

De ondernemers zoeken in totaal €1.190.000 via www.ditismijnbedrijf.nl. De plannen van de winnaars lopen uiteen. De meeste stemmen waren voor de ideeën van Michiel Klønhammer en Netty Beyer Kropman. Michiel Klønhammer heeft een social media platform voor het onderwijs opgezet en Netty Beyer Kropman wil een mobiele modezaak voor mensen met een beperking financieren.

Pitches

De pitchideeën van de winnende ondernemers zijn terug te vinden op www.ditismijnbedrijf.nl. Hier hebben de deelnemers in 300 woorden verteld waarom hun idee het beste was. Via social media hebben ze zoveel mogelijk stemmen verzameld voor hun pitch en de winnaars krijgen nu professionele ondersteuning bij het maken van een Crowdfunding campagne, een uitnodiging voor een bootcamp en een uitnodiging voor de week van de Ondernemer.

Bootcamp

Komende vrijdag is het bootcamp, waar Dr. Vincent Kouwenhoven en Peter Zonneveld vertellen over de perfecte pitch. Vincent Kouwenhoven is oprichter en algemeen directeur van eVentures en is specialist op het gebied van informatie technologie. Peter Zonneveld is oprichter van Greenclouds B.V. en heeft in zijn zoektocht naar kapitaal een innovatiekrediet van 2,8 miljoen van de overheid beschikbaar gesteld gekregen.

Financiele ins & outs

Verder zullen Ruben Willems en Marc Groenen van BDO Nederland, alles vertellen over de financiele ins en outs rondom Crowdfunding. Daarna is het tijd om de pitch op te nemen en komen investeerders hun videopitch bekijken.

Auteur

Lenneke Arts