Hoe zorg ik dat mijn mailing opvalt?

Zeven manieren waarop je kunt opvallen

22 januari 2013

Wil je een mailing versturen, daag jezelf dan uit deze zo opvallend mogelijk te maken. Valt jouw mailing op tussen de andere mailings, dan vergroot je de kans dat ontvangers je mailing daadwerkelijk openslaan en lezen.

Eerste hulp bij Direct Mail

E-mailmarketing is een handige, maar moeilijke marketingtaak. Gebruik daarom onderstaande manieren om je mailing op te laten vallen en effectief te maken.

  1. Opvallende timing

Kies het juiste moment voor je mailing en durf daarmee soms voor een gek moment te kiezen. Een kerstkaart met Pasen of een sauna-actie in de zomer bijvoorbeeld. Of spring last-minute in op speciale gelegenheden: stuur een bon voor een gratis ijsje met mooi weer.

  1. Opvallende vormgeving

Kies een opvallend kaartconcept in plaats van een standaard brief met eentonige vormgeving. Stuur bijvoorbeeld een gepersonaliseerde kaart, een easy response card (mailing en antwoordkaart in één), een 3D-kaart of een eBridge (een CD, CD-ROM of DVD). 

  1. Opvallende verpakking

Als vanzelf kies je meestal voor een voorgedrukte envelop, maar je kunt ook voor een andere verpakking kiezen: folie bijvoorbeeld: transparant, bedrukt of gemetaliseerd folie.

  • Bij transparant folie kun je handig een gimmick - een grappig voorwerp - meesturen.

  • Gebruik je bedrukt folie, dan kun je op de buitenkant de boodschap van je DM nog eens herhalen of iets van de inhoud extra uitlichten.

  • Bij gemetaliseerd folie kun je je boodschap extra feestelijk of chique maken, door een zilveren of gouden envelop te gebruiken. Deze folie kun je ook nog laten bedrukken.

  1. Opvallend persoonlijk

Spreek de ontvanger van je mailing extra aan, door de mailing op zoveel mogelijk plekken te personaliseren. Verwerk de naam van je (potentiële) klant in de mailing, of maak een persoonlijke URL voor hem aan die je in de mailing zet (en waarop hij of zij extra informatie kan vinden).

  1. Opvallende gadget

Voeg een gadget of een proefmonster (van bijvoorbeeld een geurtje) toe.

  1. Opvallend spannend

Maak je (potentiële) klanten nieuwsgierig, door een teasermailing in te zetten. Deze teaser stuur je een aantal dagen voor de daadwerkelijke mailing, waarbij je alvast een tipje van de sluier oplicht. Je maakt dit extra mysterieus door er geen afzender bij te zetten.

  1. Opvallend genereus

Geef dingen weg of stel de ontvangers extraatjes in het vooruitzicht. Verleid je klanten met extra's of goodies, als ze een product of dienst bij je afnemen.

Bron: DMmediaplein