Ondernemer benut social media

Ruim 70 procent bedrijven gebruikt sociale media

22 januari 2013

Wereldwijd gebruikt 70 procent van de ondernemingen sociale media. Vooral in opkomende economieën zoals China, Brazilië en India zijn bedrijven actief op deze platformen.

FacebookTwitter en LinkedIn zijn vooral populair in de retailsector, maar ook in de financiële dienstverlening, waarbij je kunt denken aan banken en verzekeringsmaatschappijen. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van KPMG.

Waarom zou ik sociale media gebruiken?

Ondernemers gebruiken social media om de relatie met hun klanten te verbeteren, om producten en diensten te vernieuwen en in hun zoektocht naar nieuw personeel. “De sociale media concentreren zich immers in het algemeen op de consumenten en bieden wat dat betreft een zeer efficiënt en kostenbesparend marketingkanaal”, aldus KPMG.

Opkomende economieën

Vooral opkomende economieën zoals China, Brazilië en India zijn actief op sociale media. In China maakt maarliefst 83 procent van de ondernemingen gebruik van sociale media! In andere landen zoals Duitsland, Zweden en Australië is dit 'slechts' 40 procent.

Social media binnen de onderneming 

Gebruiken jouw werknemers Facebook of Twitter tijdens het werk? Volgens KPMG heeft het geen zin om sociale media te blokkeren voor personeel. Dit is namelijk slecht voor het moraal en als werknemers geen toegang tot sociale media hebben op hun werkplek, bekijken ze Twitter wel op persoonlijke apparaten, zoals de mobiele telefoon.

Wil je weten hoe jij social media in je eigen onderneming in kunt zetten? Lees dan het artikel ‘Hoe gebruik ik social media als ondernemer?’ en bereik potentiële klanten.

Bron: NUzakelijk