Ondernemer wil minder bezig zijn met social media

LinkedIn is het populairste medium bij ondernemers; Facebook het bekendste

13 februari 2013

Ondernemers zijn goed op de hoogte van social media en maken er ook volop gebruik van. Toch willen ze in de toekomst minder tijd besteden aan social media.

Grijp je online kansen met breedbandinternet

Dat blijkt uit onderzoek van BusinessCompleet.nl onder 914 ondernemers uit het mkb.

LinkedIn populairst; Facebook bekendst

Facebook is het meest bekende sociale medium bij ondernemers: 90 procent van de ondernemers kent het. LinkedIn en Twitter volgen met 88 en 85 procent. Zelfs het aan populariteit verliezende Hyves heeft een hoge bekendheid van 77 procent. 2,5 procent van de ondernemers kent geen sociale media. Qua populariteit scoort LinkedIn het beste. Tweederde van de ondernemers gebruikt LinkedIn zakelijk en de helft van de ondernemers gebruikt het privé. Facebook en Twitter staan op de tweede en derde plaats. 

Gebruik social media 

Veel ondernemers gebruiken social media, zowel privé als zakelijk. Slechts 18,9 procent gebruikt het niet voor privédoeleinden en 20,4 procent gebruikt het niet zakelijk.

Minder tijd voor social media 

Ondernemers willen sociale media minder bezoeken. 45 procent wil niet méér tijd dan nu besteden aan het bezoeken van social media sites; 35 procent wil er zelfs minder tijd aan besteden. Op dit moment besteedt meer dan de helft van de ondernemers tussen de nul en drie uur per week aan social media. Minder dan 9 procent brengt er meer dan tien uur per week door.

Bron: BusinessCompleet.nl

Auteur

Lenneke Arts