"Overweeg je marketing uit te besteden"

De voordelen van het werken met een extern marketingbureau

28 mei 2013

Als ondernemer moet je je richten op je core-business, niet op alle randzaken. Daar kun je beter externe partijen voor inhuren die erin zijn gespecialiseerd. Dat betoogt Leon Hamstra, directeur van marketingbureau LAVA Group. Hij werkt vooral voor mkb-ondernemers en het mkb-plus.

Marketing nieuwe stijl

Vaak denken ondernemers dat het inhuren van een externe partij kostbaar is en dat je er niet van kunt uitgaan dat het ingehuurde bureau dezelfde belangen heeft als jij. Maar zo hoeft het niet te zijn, vindt Hamstra.

 "Vaak wordt de ICT wel uitbesteed, maar marketing niet. Dat is best vreemd. Met uitbesteding bespaar je op personeelskosten en kun je je richten op waar je goed in bent. De externe partij doet dat ook. En als je heldere afspraken maakt over welke doelen je wilt behalen, kun je de externe partij daar ook op afrekenen."

Loyaal

"Veel ondernemers denken dat werknemers loyaler zijn dan externe partijen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wij hebben dezelfde doelen als de ondernemer en staan echt naast hen. Dat vinden onze klanten, onder wie Arjen Grave van Keurdokter, heel prettig", vertelt Hamstra enthousiast.