Je website promoten, zo doe je dat

Wees zelf actief op het internet
Behalve goed staan in zoekmachines kun je ook op andere manieren mensen naar je site trekken. Hoe hoger de' traffic' (bezoek) des te meer kans dat je er leads (verkopen) uit haalt.
Alles over marketing nieuwe stijl
Klik hier
In het gratis whitepaper
Naar MijnMKB
Een goede positionering op Google blijft wel erg belangrijk voor een onderneming. 95% van het internetverkeer komt via een zoekmachine binnen bij een site. Lees daarom ook dit artikel over populairder worden bij zoekmachines. Maar de overige vijf procent heb je ook zelf in de hand. Lees daarom een aantal tips om je website SEO-proof te maken. 
 
1. Wees actief op internet
Sluikreclame is ook reclame. En zolang je het niet te opzichtig doet dat het mensen gaat storen, zit je goed. Dus ga op zoek naar forums, nieuwsgroepen of discussieplatforms waar over dingen gesproken worden die betrekking hebben op jouw onderneming. Ga dan dus niet iedereen doorverwijzen naar je site. Werp je op als kenner en beantwoord vragen. Als mensen zien dat je er verstand van hebt, levert dat veel meer op. Onderteken je mails en berichten altijd met je naam en webadres. Zo zien mensen dat je een site hebt. Een goed gekozen domeinnaam is daarom belangrijk. Zorg dat mensen meteen zien wat voor onderneming je hebt. Zo zijn Linkedin en Twitter online platformen waar je in contact komt met jouw doelgroep.
 
2. Regel veel links op andere sites
Ga pagina’s af die te maken hebben met jouw beroepsgroep. Vraag aan de webmasters van deze websites om links uit te wisselen. Vaak moet je namelijk ook hun adres op jouw site vermelden. Zoekmachines kijken naar het aantal links naar jouw site op internet, dus het loont al snel de moeite. Bovendien kun je meer bezoekers trekken, rechtstreeks via de link. Wat het altijd goed doet zijn de startpagina’s. Over bijna elk onderwerp bestaat wel een startpagina. Dan heb je meteen de juiste doelgroep te pakken, als je link daar tussen staat.
 
3. Houd je website goed bij
Als je site alleen maar achterhaalde informatie brengt, of het laatste nieuws is van een aantal jaar geleden, jaag je klanten snel weg. Zorg dus dat er regelmatig nieuws op staat. Over wat jij allemaal doet maar ook over dingen die spelen in je beroepsgroep bijvoorbeeld. Ook moet de site goed en helder vormgegeven zijn. Schrijf duidelijke en foutloze teksten en zorg dat mensen makkelijk en gericht contact met je kunnen zoeken. Dit kan via een invulformulier maar biedt ook altijd de optie tot een rechtstreeks mailtje. Niet iedereen vindt het prettig om een verplicht formulier in te vullen.
 
 
Wil je aan de slag met het verbeteren van jouw verkoopproces? Probeer dan eens een CRM systeem. Je kunt nu gratis 14 dagen testen bij Teamleader - zij bieden een ‘alles-in-één’ tool aan voor CRM, sales, facturatie en projectmanagement. Probeer het hier gratis uit.

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten