10x effect met low-budget marketing

Moeite met neerzetten van een merk? Geen reden om niet te starten
Waarom starten? Omdat het neerzetten van een merk nog nooit zo makkelijk was. Je hebt geen bergen geld nodig, geen duur gereedschap en ook geen diepgaande kennis. Lef en handigheid volstaan. Tien tips om snel meters te maken.
In 5 stappen een bedrijf starten?
Klik hier
Lees het whitepaper!
Naar MijnMKB
1. Merk en domeinnaam – Hou het simpel en kies een naam die verwijst naar je product of activiteit. Een belangrijke overweging bij het ??kiezen van een merknaam is de beschikbaarheid van een makkelijk te onthouden, eenvoudig te spellen domeinnaam.
 
2. Logo – Zodra je naam is vastgelegd en de url in bezit is, moet je nadenken over een logo. Je kunt tegenwoordig via crowdsourcing professionele logo’s op maat bestellen. Sommige ontwerpers zullen je meerdere opties kunnen voorschotelen, waaruit je de beste kunt kiezen.
 
3. Twitter en weblogs – Aanwezigheid op social media is een voorwaarde in de verbonden wereld van nu. Via tags en boodschappen kun je de juiste mensen bereiken. Voor het claimen van visie en leiderschap rond moeilijker thema’s ligt het schrijven van blogs voor de hand.
 
4. Spreekbeurten – Door te spreken op conferenties kom je niet alleen gratis binnen, ook het netwerken wordt gemakkelijker omdat mensen jou zullen aanschieten. Zorgt dat je met naam en toenaam op de homepage van het congres komt te staan.
 
5. Personal branding – Met name bij jonge startups zijn de oprichter(s) of werknemers vaak betere uithangborden dan het merk of bedrijf zelf. Mensen als merk neerzetten kan helpen de startup snel onder de aandacht te krijgen als een verzameling van mensen met kleur en visie.
 
6. Startersbijeenkomsten – Het aantal bijeenkomsten gericht op starters wordt steeds groter. Ze maken het mogelijk om bijvoorbeeld onderling kennis te delen, producten te pitchen en investeerders te vinden. Ze bieden de kans om een plek op te eisen binnen het ecosysteem.
 
7. Crowdsourcing – Loof een prijs uit voor het beste idee, het beste advies of mooiste ontwerp. Gebruik de kracht van de massa om je plannen of bedrijfsmodel te verbeteren. Crowdsourcing zal niet alleen je naamsbekendheid verhogen, ook je imago krijgt een boost.
 
8. Succesvolle klanten – Niets maakt meer indruk op klanten dan het zien van anderen die tevreden zijn over jouw product of dienst. Wanneer je een klant in de schijnwerpers kunt zetten, direct doen! Geef ’m een plek op je homepage en maak lawaai op social media.
 
9. Content marketing – Het (her)publiceren van kennisartikelen, nieuws of andere inhoudelijke informatie is een manier om te laten zien dat je kennis van zaken hebt. Ook verwijzen naar andere nieuws- en informatiebronnen zal je deskundigheid onderstrepen.
 
10. Webinars – Een andere manier om een merk te bouwen is het periodiek organiseren van een zogeheten webinar, bij voorkeur in samenwerking met een toonaangevende speler in je branche. Dit kan een kenner zijn, een partner, een klant of een belangrijke werknemer.
 
Deze tips zijn gebaseerd op de inzichten van Paddy Srinivasan, een succesvol ondernemer van cloud-startups als Cumulux ??en Opstera.

 


Hangout The Next Entrepeneur - Marketing

Zorg dat jouw bedrijf gevonden wordt en opvalt bij je doelgroep!
Als je eenmaal een bedrijf hebt opgezet, moet je ervoor zorgen dat potentiële klanten je leren kennen. Hoe zet je je startup goed in de markt? Welke instrumenten kun je allemaal gebruiken?
hangout-the-next-entrepeneur-marketing-2713140022.png

Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten