Hoe bepaal ik mijn doelgroep?
Hoe beschrijf ik de klanten die ik wil bereiken?
Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen wie je nou concreet wilt bereiken. Daarbij is het belangrijk om je toekomstige klanten zo specifiek mogelijk te benoemen. Als je dat weet, kun je daar je marketingstrategie op aanpassen.
Hoe ziet mijn doelgroep eruit?
Doelgroep segmentatie en adressen inkoop
Het versturen van een mailing heeft alleen effect als de tekst en vorm zijn afgestemd op de doelgroep. Dan is de volgende stap, het inkopen van de juiste adressen, ook eenvoudiger.
Netwerken: goed idee
Column jurist Pauline de Boer
Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.
Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt
Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?
Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?
'Track' jij het ook even niet meer?
Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden
Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.
Verkopen met de GTNUV-regel
Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales
Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.
Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?
Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen
Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.
Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?
De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema
Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?
Leve het idee!
Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix
Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…
Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)
Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!
Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!