Direct marketing

Marketing desk

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Hoe ziet mijn doelgroep eruit?

Doelgroep segmentatie en adressen inkoop

Het versturen van een mailing heeft alleen effect als de tekst en vorm zijn afgestemd op de doelgroep. Dan is de volgende stap, het inkopen van de juiste adressen, ook eenvoudiger.

17 oktober 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden

Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?

19 april 2018

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?

Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…

19 april 2018

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer

Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken behoorlijk gemanifesteerd; de zomer is nu volop aan de gang. Komkommertijd dus...

18 april 2018

Hoe haal je meer uit je klantenbestand?

Hoe segmenteer je je klanten en mogelijke klanten?

Wil je meer waarde uit je database halen, kies dan voor klantsegmentatie en gerichte, persoonlijke communicatie. Je kunt je klanten en potentiële klanten op meerdere manieren verdelen in groepen: segmenteren.

20 oktober 2017

Hoe gebruik je e-mail als marketinginstrument?

Zet je product in de schijnwerpers

Voordat je gebruik gaat maken van e-mailmarketing is het wel verstandig om goed na te denken hoe je het gaat inzetten. Je wilt immers niet dat je e-mails zonder pardon in de spam-folder van je (potentiële) klanten belanden.

03 februari 2017

Hoe zet je een direct mailing op?

De voorbereiding, het versturen en de evaluatie

Met direct mail bereik je (toekomstige) klanten op een makkelijke en directe manier. Het opzetten van zo’n mailing kost, zeker een eerste keer, wel wat voorbereiding en afhandeling. Daarom dit artikel om je daarbij te helpen.

03 februari 2017

'Personaliseer direct mail via social media'

Column | Hoe gebruik je social media voor je direct mail?

Je kunt social media gebruiken om direct mail te personaliseren. Via social media kun je erachter komen wat de interesses zijn van mensen en daarop inspelen. Hoe doe je dat?

22 september 2016

Waar moet je als ondernemer op letten bij de nieuwe Code Email?

Let op, de eisen voor mailings zijn strenger!

Sinds 1 januari 2012 geldt de Code Email. Je mag niet meer ongevraagd digitale mailings van partners doorsturen en moet explicieter toestemming vragen aan je klanten.

04 februari 2013

Hoe leer ik telefonisch verkopen?

Technieken om je gesprek te verbeteren

´Geen zin in´, ´geen tijd voor´: ken je ze ook, de antwoorden aan de andere kant van de lijn als je iets telefonisch probeert te verkopen? Je kunt er succesvoller in worden door een training te volgen.

22 januari 2013

Wat zijn de grootste irritaties bij direct mail?

Top tien irritaties bij klanten

Niks vervelender dan een verkeerd gespelde achternaam of een meneer-aanhef in plaats van de mevrouw-variant. Spelfouten in de adressering van direct mail kunnen je klanten kosten. Waar ergeren klanten zich het meest aan?

22 januari 2013

Getoond 1 tot en met 18 van 29 totaal, er zijn meerdere pagina's