Welk CRM systeem moet ik kiezen?
5 CRM-oplossingen voor het mkb
Het zoeken naar welk CRM systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Vijf systemen op een rij.
'Ons salesteam presteert thuis net zo goed als op kantoor'
Siel Verniers, Sales Manager bij Teamleader, vertelt hoe je nauw kunt samenwerken als je team zich op afstand van elkaar bevindt.
Alsof je als werkgever nog niet genoeg aan je hoofd hebt (veiligheid op kantoor, klanten behouden), moet je nu ook nog je team op afstand aansturen. Dit laatste is iets waar Siel, Sales Manager, al jaren ervaring mee heeft. En dat wierp tijdens de lockdown zijn vruchten af, want haar tienkoppige salesteam presteert thuis net zo goed als op kantoor. Dit zijn haar best practices.
“Een toekomstbestendig bedrijf bouw je niet in Excel”
Toen Jeffrey van den Bogert ‘een bedrijf voor de toekomst’ startte, koos hij bewust voor een toekomstbestendig systeem en liet hij Excel links liggen.
Niet lullen maar poetsen, dat typeert Jeffrey van den Bogert. De eerste coronagolf is voorbij en langzaam maar zeker treedt Het Nieuwe Normaal in. Dat laatste betekent voor Jeffrey iets anders dan voor de meeste ondernemers. Met zijn bedrijven CleanCarts en CleanShopping bevindt hij zich in de frontlinie: “Met de uitbraak van het coronavirus, bleek ons hygiënestation een schot in de roos."
Je hele bedrijfsvoering in je smartphone
Een kantoor? Je hebt je kantoor in je zak! Met een goede smartphone met internet-abonnement kun je eigenlijk je hele bedrijf wel runnen. In dit artikel laten we je zien hoe. Natuurlijk, je mail, je internetbankieren en je agenda heb je waarschijnlijk al op je smartphone. Maar er zijn nog veel meer goede apps, die jou helpen met je bedrijfsvoering.
7 voordelen van CRM
Bedien je klanten sneller en gerichter
Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.
5x handige online agenda
Altijd en overal afspraken maken
Je hebt je smartphone altijd bij de hand - toch? Zo ja, dan kun je je papieren agenda wel wegdoen. Met een online agenda kun je altijd en overal afspraken maken, bijwerken en synchroniseren.
Regels bij uitbesteden klantgegevens
Verwerkersovereenkomst opstellen: zo doe je dat
Als je een ander bedrijf toegang geeft tot persoonsgegevens moet je dit volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) goed vastleggen. Dit doe je in een verwerkersovereenkomst. Tot de intreding van de AVG werd het een bewerkersovereenkomst genoemd.
Een eigen CRM-systeem in zeven stappen
Leer je klantbeheer optimaal inrichten
Alles draait om je klanten. Dus hoe meer je van ze weet, hoe beter dat is voor je business. Voor klantbeheer zijn speciale softwaresystemen op de markt. Ze vallen onder de verzamelnaam Customer Relationship Management(CRM). Maar hoe haal je daar winst uit?
6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud
Online tools die geld en tijd besparen
De belangrijkste voordelen van de cloud voor het mkb ken je waarschijnlijk wel. De kosten liggen laag, het is toekomstgericht, en je hoeft niets uit te geven aan duur IT-personeel. De besparing in tijd wordt vaak onderbelicht. Wist je dat je met apps veel efficiënter kunt werken?
5x VoIP telefonie voor het mkb
Zakelijk bellen doe je via VoIP
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is een oplossing voor zakelijk bellen. De telefoonrekening van een mkb-onderneming met zo’n acht werknemers kan flink oplopen en dan hebben we het nog niet eens over de telefooncentrale van bedrijven met iets meer werknemers. Als je ervoor kiest om te bellen via internet verdwijnen al deze problemen als sneeuw voor de zon, maar welke VoIP-aanbieder is nu het meest geschikt voor jou? Wij vergeleken vijf leveranciers voor je.