Dossier Verkoop

Work smarter
Powered by
<span style='color:#ffffff'>Work smarter</span><style type='text/css'>h1, .deskHeader { color: #4c4c4c;  } </style>
 
NL_Blog_MKBserviceDesk-Sales_300x300 (1).jpg

4 Tips om wanbetaling te voorkomen

Voorkom wanbetalingen
Bedrijven in Nederland betalen hun facturen gemiddeld na 39,9 dagen. Dat is vooruitgang: eind 2017 lag het gemiddelde nog boven de 40 dagen. Kleinere bedrijven die facturen sturen aan grote bedrijven moeten vaak langer wachten op hun geld.
Teamleader sales3.png

Verbeter je bedrijfsproces met deze workflows

Van marketing naar sales naar boekhouding, support en project
Nieuwe klanten aantrekken is niet gemakkelijk, maar wel essentieel. Hoe verbeter je je werkprocessen om leadgeneratie zo soepel mogelijk te laten verlopen? Je zult je marketinginspanningen effectief moeten inzetten om nieuwe klanten binnen te halen. Je salesgesprekken met prospects moeten van bepaald niveau zijn en ook daarna, denk aan je klantervaring, wil je je klanten een goede ervaring geven. In dit artikel geven we je een drietal workflows waarmee jij je bedrijfsprocessen kan optimaliseren.
image (3).png

Omarm de digitale consument

De feiten en trends over de consument van 2020
Zie je jezelf nog zitten? Iedere avond, rond 20.00 uur, voor de televisie en iedere ochtend, tijdens (of zelfs nog vóór) het ontbijt met de krant aan tafel? Misschien is dit voor jou nog steeds realiteit - prima! Maar voor de nieuwe generatie, die van na 1985 zeg maar, is dit wel even anders. Zij consumeren wanneer het hen uitkomt. Zij lezen de krant op hun mobiel en kijken nagenoeg geen televisie meer; dankzij Nu.nl op Instagram blijven ze immers ook op de hoogte. Wat betekent de digitalisering voor jou? Kun jij jouw klantgroep nog wel bijbenen? Belangrijker nog: kun jij jouw klantgroep nog wel bereiken? Deze infographic geeft je inzicht in de kenmerken van de digitale consument.
Afbeelding  Sales.jpg

Haal alles uit je verkoopproces

Stop met Excel als je productief en efficiënt wilt werken
Een bezoeker op je website, iemand die belt over de specificaties van je product, je Facebookpagina liket of jouw e-book download en daarbij een website-formulier invult - leads kunnen overal vandaan komen. Dat maakt de opvolging cruciaal: de lead die belde benader je immers anders de degene die jou nu op Facebook volgt. Heb jij een Excellijst met leads? Dan weet je dat het bijhouden van contactmomenten erg lastig is. Het bepalen van het juiste moment voor een salesgesprek is helemaal onmogelijk. Om alles uit je verkoopproces te halen zijn er gelukkig betere oplossingen!
Toptrends willem.jpg

Gericht innoveren op basis van trends

Houd je bedrijf in 2018 gestructureerd up-to-date
Eindejaar: overal zie je trendlijstjes verschijnen. De Top 5-trends in contentmarketing, IT of sales. Gebruik deze lijstjes. En: blijf dat heel 2018 doen. Dan wordt je 'trendlenig' en blijf je de concurrentie voor.
Untitled design29.jpg

Het belang van een online marketing plan

Column Zuleikha Meijen | Zulutions
Vooral binnen het midden- en kleinbedrijf wordt gedacht dat marketing bestaat uit adverteren en sales en dat investeren in online marketing, dus ook een plan, weggegooid geld is. Niets is minder waar. Het maken van een online marketing plan is namelijk een leerzaam, waardevol proces. Het kost weliswaar tijd en commitment en vereist uren onderzoek maar het komt jouw bedrijf ten goede.
Innovatie3.jpg

Innovatie en acquisitie

Column Marianne van de Water
Wat is innovatie voor jou? De uitvinder van de Tesla? De apparatuur van de tandarts anno 2017? Het bedrijf MontaRent met een gadget op een Snelmontage Torenkraan die ze zelfs in Amerika bestellen? Of om het bij water te houden, de Ocean Cleanup?
Facebook logo.png

Facebook introduceert Marketplace in Nederland

Concurrent Marktplaats wint terrein
Marketplace is een apart onderdeel binnen de Facebook app en website waar gebruikers spullen kunnen kopen en verkopen. Marktplaats heeft er een concurrent bij.
Marianne.jpg

Telefonische Communicatie moet zijn als een bikini

Column Marianne van de Water | Quorum Preliminary Sales
Strak, het essentiële omvattend en aandacht trekkend! Zo, is dat even een zonnige binnenkomer! Ik schoot hardop in de lach toen ik deze tekst onder ogen kreeg. Kan ik hierover wel een column schrijven?
Marianne.jpg

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet
Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen: 1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.
Getoond 1 tot 10 van 103. Er zijn meerdere pagina's.

Actueel in Verkoop

 

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten