Acquisitie

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Recept voor telefonische acquisitie

Voor startende ondernemers

Veel ondernemers hebben mooie plannen: van een hardloopwedstrijd, van je nieuwe baan, een nieuw gezin of starten met afvallen…Allemaal goede voornemens. En starten met koude (telefonische) acquisitie? Stond die ook op je lijstje?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

De gunfactor in de strijd bij klantenwerving

Column Marianne van de Water | Acquisitie is leuk

Wat is het toch jammer dat ik zo vaak hoor: ‘gadverdamme, koude acquisitie’. En dat terwijl ik er zó enthousiast over ben. Mijn doel is om in heel Nederland alle (startende) ondernemers en accountmanagers met andere ogen te laten kijken naar telefonische acquisitie. Acquisitie is namelijk leuk en is een prima tool om klanten mee te werven.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Telefonische Communicatie moet zijn als een bikini

Column Marianne van de Water | Quorum Preliminary Sales

Strak, het essentiële omvattend en aandacht trekkend! Zo, is dat even een zonnige binnenkomer! Ik schoot hardop in de lach toen ik deze tekst onder ogen kreeg. Kan ik hierover wel een column schrijven?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

MKB-Nederland waarschuwt voor misbruik term 'MKB'

Pas op voor acquisitiefraude

MKB Servicedesk, MKB-Nederland, MKB ... Er zijn zoveel organisaties met de letters MKB in hun naam, dat je soms niet meer weet of ze nou wel of niet met elkaar te maken hebben. En pas op: er zijn ook minder betrouwbare bedrijven die "MKB" in hun naam gebruiken.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

Parade van auteurs in het RadioCafé

MKB RadioCafé 18 december 2014

In het MKB RadioCafé ontvangt Bram Donkers deze week inventieve ondernemers die iets blijvends willen achterlaten op deze aarde. De meesten doen dat op een tamelijk traditionele wijze: ze schrijven een boek.

03 maart 2020

Acquisitiefraude is strafbaar

Spooknota's zijn bij wet verboden

Onder acquisitiefraude wordt verstaan het misleiden van slachtoffers door bijvoorbeeld ongevraagd advertenties te plaatsen. Of door advertenties te plaatsen in een nutteloze gids met een zeer kleine oplage. Deze vorm van fraude wordt ook wel advertentiefraude genoemd. Jarenlang konden oplichters spookfacturen (een rekening voor vage diensten) sturen waarvan ze de betaling ook nog af konden dwingen. Tegenwoordig is deze manier van werken verboden.

24 februari 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 66 totaal, er zijn meerdere pagina's