Acquisitie

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

De gunfactor in de strijd bij klantenwerving

Column Marianne van de Water | Acquisitie is leuk

Wat is het toch jammer dat ik zo vaak hoor: ‘gadverdamme, koude acquisitie’. En dat terwijl ik er zó enthousiast over ben. Mijn doel is om in heel Nederland alle (startende) ondernemers en accountmanagers met andere ogen te laten kijken naar telefonische acquisitie. Acquisitie is namelijk leuk en is een prima tool om klanten mee te werven.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Telefonische Communicatie moet zijn als een bikini

Column Marianne van de Water | Quorum Preliminary Sales

Strak, het essentiële omvattend en aandacht trekkend! Zo, is dat even een zonnige binnenkomer! Ik schoot hardop in de lach toen ik deze tekst onder ogen kreeg. Kan ik hierover wel een column schrijven?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Recept voor telefonische acquisitie

Voor startende ondernemers

Veel ondernemers hebben mooie plannen: van een hardloopwedstrijd, van je nieuwe baan, een nieuw gezin of starten met afvallen…Allemaal goede voornemens. En starten met koude (telefonische) acquisitie? Stond die ook op je lijstje?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

MKB-Nederland waarschuwt voor misbruik term 'MKB'

Pas op voor acquisitiefraude

MKB Servicedesk, MKB-Nederland, MKB ... Er zijn zoveel organisaties met de letters MKB in hun naam, dat je soms niet meer weet of ze nou wel of niet met elkaar te maken hebben. En pas op: er zijn ook minder betrouwbare bedrijven die "MKB" in hun naam gebruiken.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

Parade van auteurs in het RadioCafé

MKB RadioCafé 18 december 2014

In het MKB RadioCafé ontvangt Bram Donkers deze week inventieve ondernemers die iets blijvends willen achterlaten op deze aarde. De meesten doen dat op een tamelijk traditionele wijze: ze schrijven een boek.

03 maart 2020

Acquisitiefraude is strafbaar

Spooknota's zijn bij wet verboden

Onder acquisitiefraude wordt verstaan het misleiden van slachtoffers door bijvoorbeeld ongevraagd advertenties te plaatsen. Of door advertenties te plaatsen in een nutteloze gids met een zeer kleine oplage. Deze vorm van fraude wordt ook wel advertentiefraude genoemd. Jarenlang konden oplichters spookfacturen (een rekening voor vage diensten) sturen waarvan ze de betaling ook nog af konden dwingen. Tegenwoordig is deze manier van werken verboden.

24 februari 2020

Zo maak je een winnende offerte

E-book met 10 richtlijnen + checklist

Wil je tegenwoordig een opdracht binnenslepen, dan moet je 'van goeden huize komen'. Zeker als het een nieuwe klant betreft, wordt van je verwacht dat je alles uit de kast haalt om dat contract te landen. Met andere woorden: met een offerte moet je je van je beste kant laten zien. Wat betekent dat?

21 november 2018

Hoe vind ik mijn eerste klanten?

Waar vind je nieuwe klanten en hoe kom je met ze in contact?

Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe kom ik aan voldoende klanten? Acquisitie voeren kan op heel veel manieren. Leer hoe je nieuwe klanten kunt werven door potentiële klanten en opdrachtgevers te benaderen.

17 oktober 2018

Wat je zegt ben je zelf

Column Marianne van de Water | Woordgebruik bij telefonische acquisitie

Wat je zegt ben je zelf. Ofwel: de woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi, want deze wetenschap kun je gebruiken om je doel te bereiken in ieder gesprek.

02 augustus 2018

5 manieren om meer uit je leads te halen

Benut gegevens van potentiële klanten beter

Op zoek naar meer goede klanten? Doormiddel van je marketinginzet of zoektocht kun je waardevolle gegevens binnenhalen van potentiële klanten (leads). Maar hoe manage en benut je deze leads? Vijf tips voor jou, je sales-afdeling en je hele organisatie.

02 augustus 2018

Persoonlijke aandacht, daar gaat het om!

Ook bij koude acquisitie

Ik bewandel met een klant het pad van een opdracht. Ik spreek de klant en hij zegt: “Geweldig wat je doet, wanneer starten we?” Héél leuk. Maar van het pad er naartoe kan ik ook zo genieten.

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

Kerstmis in de zomer

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie als het warm is

Onlangs werd ik gebeld door een leuk bedrijf met een propositie die ik niet iedere dag hoor. We raakten in gesprek en zoals hij verrast luisterde naar alle vragen die ik stelde over zijn bedrijf, zo luisterde ik met verbazing naar de uitdagingen die hij allemaal tegenkomt.

02 augustus 2018

Getoond 1 tot en met 18 van 66 totaal, er zijn meerdere pagina's