Reclamecampagne

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 18 december 2020

Hoe werkt Google AdWords?

Stappenplan voor online adverteren voor je onderneming via Google AdWords

Wil je online reclame maken voor je onderneming en ben je bereid daarvoor te betalen? Dan is online adverteren een goede optie. Een voorbeeld is Google AdWords. Vind nieuwe klanten via dit online advertentiesysteem.

24 maart 2020

MKB’ers, onderschat nooit de kracht van reclamefolders!

Méér dan 12 miljoen Nederlanders lezen wel eens een reclamefolder. Het bereik is dus ontzettend groot. En toch lijken steeds minder bedrijven het belang van folders in te zien. Tegenwoordig wordt de papieren reclamefolder zelfs steeds vaker ingeruild voor verschillende digitale marketinguitingen. Maar is het voor jou als ondernemer wel verstandig om compleet te stoppen met het verspreiden van folders? In dit artikel leggen wij graag uit waarom de ‘ouderwetse’ folder in verschillende gevallen meer omzet oplevert dan talloze moderne marketingactiviteiten.

02 oktober 2019

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

7 manieren om je online advertenties met de feestdagen extra impact te geven

Column Wim van der Kooi | Adverteren rondom de feestdagen

In het algemeen zijn de landingspagina’s waarnaar de advertenties verwijzen cruciaal voor een hoge conversie. Speciaal voor de feestdagen zijn er nog meer zaken waar je op kunt letten.

04 september 2018

Welke begrippen horen bij online adverteren?

Wat is een banner, webanalyse, SEO, SEA en bereik?

Ga je beginnen met online adverteren? Mediabureaus en online sales organisaties zullen je om de oren slaan met een heleboel nieuwe begrippen. Wij hebben de meest voorkomende voor je op een rijtje gezet.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018

Getoond 1 tot en met 10 van 46 totaal, er zijn meerdere pagina's