Reclamecampagne

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 09 januari 2022

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Hoe werkt Google AdWords?

Stappenplan voor online adverteren voor je onderneming via Google AdWords

Wil je online reclame maken voor je onderneming en ben je bereid daarvoor te betalen? Dan is online adverteren een goede optie. Een voorbeeld is Google AdWords. Vind nieuwe klanten via dit online advertentiesysteem.

24 maart 2020

MKB’ers, onderschat nooit de kracht van reclamefolders!

Méér dan 12 miljoen Nederlanders lezen wel eens een reclamefolder. Het bereik is dus ontzettend groot. En toch lijken steeds minder bedrijven het belang van folders in te zien. Tegenwoordig wordt de papieren reclamefolder zelfs steeds vaker ingeruild voor verschillende digitale marketinguitingen. Maar is het voor jou als ondernemer wel verstandig om compleet te stoppen met het verspreiden van folders? In dit artikel leggen wij graag uit waarom de ‘ouderwetse’ folder in verschillende gevallen meer omzet oplevert dan talloze moderne marketingactiviteiten.

02 oktober 2019

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

7 manieren om je online advertenties met de feestdagen extra impact te geven

Column Wim van der Kooi | Adverteren rondom de feestdagen

In het algemeen zijn de landingspagina’s waarnaar de advertenties verwijzen cruciaal voor een hoge conversie. Speciaal voor de feestdagen zijn er nog meer zaken waar je op kunt letten.

04 september 2018

Welke begrippen horen bij online adverteren?

Wat is een banner, webanalyse, SEO, SEA en bereik?

Ga je beginnen met online adverteren? Mediabureaus en online sales organisaties zullen je om de oren slaan met een heleboel nieuwe begrippen. Wij hebben de meest voorkomende voor je op een rijtje gezet.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018

Hoe bereik je heel veel mensen op Facebook?

Koen Droste van Upcoming.nl geeft zijn geheimen prijs

Ken je Upcoming.nl? Deze site publiceert lijstjes, zo'n acht per dag. De website bestaat pas anderhalf jaar en bereikt nu al 900.000 unieke bezoekers per maand, vooral omdat de lijstjes massaal gedeeld worden op social media. De makers lijken dus het geheim in handen te hebben voor het produceren van extreem virale berichten.

19 april 2018

Vertel je klant jouw verhaal

Column Bella Arzt | Storytelling

Vertellen waar jij goed in bent als ondernemer is best lastig. Tijdens de Week van de Ondernemer in Groningen ontdekte Bella Arzt waarom storytelling belangrijk is en hoe je op een mooie manier kunt vertellen over jouw specialiteiten.

19 april 2018

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?

19 april 2018

‘Relevantie’, het nieuwe toverwoord om in beeld te zijn

Column Gert-Jan van de Sanden | Snel bereik en vertoningen

Veel van mijn klanten willen graag zoveel mogelijk bereik bij hun reclame-inspanningen. Oplagecijfers van advertentie/print media, vertoningsscores bij online-media en kijk- en luistercijfers van audio/visuele dragers kunnen niet hoog genoeg zijn. De duizenden, tienduizenden, ja zelfs honderdduizenden bereikte klanten slaan je om de oren.

19 april 2018

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018

Ook ik heb mijn aanpak moeten herzien

Column Gert-Jan van de Sanden | Schoenmaker update je leest

In deze column ga ik het ook eens een keer over mezelf hebben. Ik schrijf inmiddels enkele jaren over de veranderingen voor reclame en communicatie in midden- en kleinbedrijf door internetontwikkelingen en de crisis. Veranderingen, die zeker weten ook op mijn bedrijf hun impact hebben gehad.

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018

Getoond 1 tot en met 18 van 46 totaal, er zijn meerdere pagina's