Klanten

Marketing desk

Hoe doe ik marktonderzoek?

'Is daar wel een markt voor?'

Je hebt een goed idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Natuurlijk ben je zelf helemaal overtuigd van het nut en de noodzaak ervan, maar is de markt dat ook? Oftewel, hoe kijken anderen tegen jouw ideeën aan en is er markt voor? Om daarachter te komen, is het belangrijk om marktonderzoek te doen.

25 maart 2020 26 november 2020

Regels bij uitbesteden klantgegevens

Verwerkersovereenkomst opstellen: zo doe je dat

Als je een ander bedrijf toegang geeft tot persoonsgegevens moet je dit volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) goed vastleggen. Dit doe je in een verwerkersovereenkomst. Tot de intreding van de AVG werd het een bewerkersovereenkomst genoemd.

20 maart 2020

Hoe houd ik mijn klanten tevreden?

Doe je voordeel met een klanttevredenheidsonderzoek

Kun je de belangrijkste speerpunten van je productimago noemen? Wil je weten hoe je de klant in de toekomst (beter) aan je kunt binden? Een klanttevredenheidsonderzoek brengt de wensen van je klant in kaart.

17 oktober 2018

Hoe ziet mijn doelgroep eruit?

Doelgroep segmentatie en adressen inkoop

Het versturen van een mailing heeft alleen effect als de tekst en vorm zijn afgestemd op de doelgroep. Dan is de volgende stap, het inkopen van de juiste adressen, ook eenvoudiger.

17 oktober 2018

Haal alles uit je verkoopproces

Stop met Excel als je productief en efficiënt wilt werken

Een bezoeker op je website, iemand die belt over de specificaties van je product, je Facebookpagina liket of jouw e-book download en daarbij een website-formulier invult - leads kunnen overal vandaan komen. Dat maakt de opvolging cruciaal: de lead die belde benader je immers anders de degene die jou nu op Facebook volgt. Heb jij een Excellijst met leads? Dan weet je dat het bijhouden van contactmomenten erg lastig is. Het bepalen van het juiste moment voor een salesgesprek is helemaal onmogelijk. Om alles uit je verkoopproces te halen zijn er gelukkig betere oplossingen!

26 juli 2018

Onze hond Flip, klagende klanten en ‘opvoeden’

Column Bart Groothuis | Hond Flip deel 2

Mijn laatste column over onze piepende hond Flip, die nodig uitgelaten moet worden, en de vergelijking tussen Flip en ‘klagende klanten’ heeft nogal wat reacties opgeroepen. Hartelijk dank daarvoor.

19 april 2018

Houd jij van je klant?

Goede klantrelatie sleutel tot succes

Als je een klant langer vast wilt houden is het van belang een goede relatie met hem of haar te hebben. Ken jij je klant? Als je een kleine dorpswinkel hebt waarschijnlijk wel, maar wat als je bedrijf (iets) groter is en veel verschillende klanten heeft? Hoe kun je er dan voor zorgen dat iedere klant zich begrepen en persoonlijk geholpen voelt?

29 november 2017

Hoe haal je meer uit je klantenbestand?

Hoe segmenteer je je klanten en mogelijke klanten?

Wil je meer waarde uit je database halen, kies dan voor klantsegmentatie en gerichte, persoonlijke communicatie. Je kunt je klanten en potentiële klanten op meerdere manieren verdelen in groepen: segmenteren.

20 oktober 2017

Hoe trek ik meer publiek naar mijn horecazaak?

Doe je voordeel met feestdagen en het WK voetbal

De horeca heeft in de recessie klappen gehad. Daarom moet je als horeca-ondernemer initiatieven nemen om (extra) bezoekers te trekken en om te 'concurreren' met het alternatief van thuis dineren en thuis voetbal kijken.

26 augustus 2015

Lastige klanten?

Column Rutger Boelsma

Klachten en klagers: hoe ga je er als ondernemer goed mee om? Tips om ontevreden klanten snel weer tevreden te stellen en slechte publiciteit te voorkomen.

23 april 2014

Getoond 1 tot en met 10 van 24 totaal, er zijn meerdere pagina's