Klantrelaties

Strategie, marketing & sales

Het belang van nieuwe klanten werven en hoe je het succesvol aanpakt

Ontdek 5 beproefde online marketingtechnieken

Nieuwe klanten werven is cruciaal voor het succes en de groei van je onderneming. Zonder nieuwe aanwas leun je te veel op bestaande klanten. Daarmee loop je het risico op stagnatie en omzetdaling. In dit artikel leggen we uit waarom het nog meer belangrijk is en hoe je aan de hand van 5 beproefde online marketingstrategieën nieuwe klanten werft.

16 oktober 2023 6 minuten

Welk CRM-systeem moet ik kiezen?

6 CRM-oplossingen voor het mkb

Het zoeken naar welk CRM-systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Hier vind je zes systemen op een rij.

21 april 2023 3 minuten

Een eigen CRM-systeem in zeven stappen

Leer je klantbeheer optimaal inrichten

Alles draait om je klanten. Dus hoe meer je van ze weet, hoe beter dat is voor je business. Voor klantbeheer zijn speciale softwaresystemen op de markt. Ze vallen onder de verzamelnaam Customer Relationship Management(CRM). Maar hoe haal je daar winst uit?

21 april 2023 4 minuten

Wat is Customer Relationship Management?

Orden en beheer je (klant)relaties en hun gedrag

CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM duidt op een werkwijze waarbij het optimaliseren en beheren van al je contactmomenten met de klant of relatie centraal staan. Dit kun je grotendeels automatiseren in een CRM-systeem. Met een goed CRM kun je slimmer en efficiënter ondernemen.

27 augustus 2021 5 minuten

7 voordelen van CRM

Bedien je klanten sneller en gerichter

Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.

27 augustus 2021 2 minuten

Hoe manage ik mijn contacten en klantgegevens?

Haal meer uit je contacten en klantgegevens met een gekoppeld CRM-systeem

Voor zakelijke dienstverleners en creatieve bureaus is een goed contact met hun opdrachtgevers cruciaal. Veel bedrijven maken hiervoor gebruik van een CRM-systeem. Waarom? Omdat je met zo’n systeem een stuk efficiënter om kunt gaan met je contacten en klantgegevens. Maar een CRM-systeem doet meer dan dat. Hoe kun je je voordeel doen met zo’n systeem?

19 augustus 2021 3 minuten

Organiseren van een klantevent

Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken

Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.

03 april 2020 3 minuten

Zakelijke adressen, zo kom je eraan

Tips om aan zakelijke adressen te komen

Een van de mogelijkheden om potentiële en bestaande klanten te bereiken is via direct mail. Hiervoor heb je wel zakelijke of particuliere adressen nodig. Hoe kom je daaraan?

12 september 2019 2 minuten

Hoe behoud ik mijn klanten?

Vaste klanten zorgen voor de meeste omzet

Het lijkt logisch dat als je klanten tevreden zijn, zij ook trouw aan je blijven. Onderzoek laat zien dat dit alleen zo is bij hele tevreden klanten. Met deze tips voor klantenbinding houd jij je klanten!

12 maart 2019 4 minuten

Hoe vind ik mijn eerste klanten?

Waar vind je nieuwe klanten en hoe kom je met ze in contact?

Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe kom ik aan voldoende klanten? Acquisitie voeren kan op heel veel manieren. Leer hoe je nieuwe klanten kunt werven door potentiële klanten en opdrachtgevers te benaderen.

17 oktober 2018 3 minuten

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018 2 minuten

Lastige klanten?

Column Rutger Boelsma

Klachten en klagers: hoe ga je er als ondernemer goed mee om? Tips om ontevreden klanten snel weer tevreden te stellen en slechte publiciteit te voorkomen.

23 april 2014 3 minuten

Wat is telefonische bereikbaarheid?

Column | Hoe houd je telefonische klanten tevreden?

Telefonische bereikbaarheid is de tijd dat een beller moet wachten voordat hij iemand van vlees en bloed aan de lijn krijgt. Je telefonische bereikbaarheid verbeteren? Breng je knelpunten in kaart en analyseer wat een beller zoal ervaart.

07 juni 2013 4 minuten

Werk jij ook het liefst zonder klanten?

Column | Een positieve houding trekt meer klandizie

Onlangs sprak ik een advocaat. Ik vroeg wat hij de leukste zaken vond om te doen. Hij zei: ‘Die moet nog komen. Ik zou het liefst een keer een zaak doen zonder cliënt’. Enigszins verrast staarde ik hem aan: ‘Zonder cliënt?’.

30 augustus 2012 3 minuten