Marketing

Marketing desk

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 09 januari 2022

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

Waarom veel ondernemers te weinig vragen voor hun product (en hoe op te lossen)

Column Jeroen Wind

Veel ondernemers staan onder druk om nieuwe klanten binnen te halen. Het is dan ook vaak erg verleidelijk om de prijzen te verlagen om toch die nieuwe klant te winnen. Herkenbaar? Je bent hierin zeker niet de enige. Ik zie dit keer op keer gebeuren, vooral bij nieuwe ondernemers. Met alle gevolgen van dien… Waarom gebeurt dit precies? En nog belangrijker, hoe vraag je wel de juiste prijs?

29 juni 2021

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

03 september 2018 27 juni 2021

Hoe maak ik een marketingplan?

In tien stappen een marketingplan voor ondernemers

Wat voor een bedrijf je ook hebt, elke ondernemer krijgt te maken met marketing. Schrijf een marketingplan om goed voorbereid de wereld van morgen in te stappen.

13 mei 2016 18 december 2020

Voorbeeld marketingplan

Alle relevante zaken op een rij

Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.

09 oktober 2019 30 november 2020

Hoe doe ik marktonderzoek?

'Is daar wel een markt voor?'

Je hebt een goed idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Natuurlijk ben je zelf helemaal overtuigd van het nut en de noodzaak ervan, maar is de markt dat ook? Oftewel, hoe kijken anderen tegen jouw ideeën aan en is er markt voor? Om daarachter te komen, is het belangrijk om marktonderzoek te doen.

25 maart 2020 26 november 2020

Informatie over het mkb (midden- en kleinbedrijf) in Nederland

Mkb cijfers, definities en organisaties belangrijk voor marktonderzoek

Het midden- en kleinbedrijf in Nederland: hoe is dat verdeeld per sector, per provincie, per aantal medewerkers? Dit kan belangrijke informatie zijn voor je marktonderzoek, je marketingbeleid en het bepalen van je locatie.

25 maart 2020 14 oktober 2020

Het Nieuwe Verkopen in 5 stappen

Bevorder samenwerking sales en marketing

Wat is Het Nieuwe Verkopen? En hoe pas je dat toe binnen je bedrijf? Leer in vijf stappen hoe je marketing en sales beter op elkaar afstemt en je verkoop laat toenemen.

23 maart 2020

Meer omzet, minder online marketing

Heb je een eigen winkel en zoek je een slimme manier om meer omzet te behalen zónder meer geld of tijd te investeren aan online marketing? In dit artikel delen we een aantal handige tips waarmee je je omzet verhoogt en minder tijd hoeft te besteden aan online marketing.

20 maart 2020

Amazon verovert Nederland

Wat kunnen wij leren van deze multinational?

Het wereldberoemde bedrijf Amazon.com dat in 1994 begon met de online verkoop van boeken is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een omzet van meer dan 200 miljard dollar. Hoe werd Amazon groot? En wat kunnen wij leren van deze e-commerce gigant?

05 januari 2020

De do's en don'ts van guerrilla marketing

Hoe voorkom je merkenmisbruik?

Het is al een hele tijd geleden, maar herinner je de hondendrollen met vlaggetjes nog die in 1996 plotseling opdoken in Amsterdam? Het was een zogenaamde guerrilla marketingactie voor Hans Brinker Budget Hotels.

03 januari 2020

Laat druk voor je werken - De voordelen van print in je marketingstrategie

Hoe benader jij je klanten? En je medewerkers? Als de nadruk ligt op digitaal contact laat je waarschijnlijk kansen liggen. Want hoewel digitaal simpel, goedkoop en effectief is, kan goed drukwerk je marketingstrategie enorm versterken. Duur? Dat hoeft niet. Bij Drukzo ontwerp je je eigen betaalbare drukwerk. En als je het handig aanpakt kun je zelfs zien wat het oplevert.

23 september 2019

5 tips voor relevante ontmoetingen

Serendipity: onverwachte relevante ontmoetingen

Seats2Meet ken je wellicht al, van hun flexibele kantoren en handige oplossingen. Maar wist je dat Seats2meet.com rond het idee van serendipity is opgebouwd? Onverwachte, maar relevante ontmoetingen. Hier lees je 5 tips die jou helpen meer van deze contacten te maken.

25 juni 2019

Hoe maak ik een contentkalender?

Zo krijg je focus in je team

Het begin van het jaar is het ideale moment om plannen te maken voor het nieuwe jaar. Wat ga je bijvoorbeeld op het gebied van marketing doen? Een contentkalender kan je houvast geven voor je marketingstrategie voor het hele jaar. Een contentkalender geeft richting aan je content en kan tevens als inspiratiebron voor je medewerkers dienen.

03 januari 2019

Hoe vind ik mijn eerste klanten?

Waar vind je nieuwe klanten en hoe kom je met ze in contact?

Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe kom ik aan voldoende klanten? Acquisitie voeren kan op heel veel manieren. Leer hoe je nieuwe klanten kunt werven door potentiële klanten en opdrachtgevers te benaderen.

17 oktober 2018

Wat is een concurrentieanalyse?

Het belang van kennis over je concurrenten

Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?

17 oktober 2018

Getoond 1 tot en met 18 van 60 totaal, er zijn meerdere pagina's