Marketing

Marketing desk

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

Waarom veel ondernemers te weinig vragen voor hun product (en hoe op te lossen)

Column Jeroen Wind

Veel ondernemers staan onder druk om nieuwe klanten binnen te halen. Het is dan ook vaak erg verleidelijk om de prijzen te verlagen om toch die nieuwe klant te winnen. Herkenbaar? Je bent hierin zeker niet de enige. Ik zie dit keer op keer gebeuren, vooral bij nieuwe ondernemers. Met alle gevolgen van dien… Waarom gebeurt dit precies? En nog belangrijker, hoe vraag je wel de juiste prijs?

29 juni 2021

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

03 september 2018 27 juni 2021

Hoe maak ik een marketingplan?

In tien stappen een marketingplan voor ondernemers

Wat voor een bedrijf je ook hebt, elke ondernemer krijgt te maken met marketing. Schrijf een marketingplan om goed voorbereid de wereld van morgen in te stappen.

13 mei 2016 18 december 2020

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 18 december 2020

Voorbeeld marketingplan

Alle relevante zaken op een rij

Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.

09 oktober 2019 30 november 2020

Hoe doe ik marktonderzoek?

'Is daar wel een markt voor?'

Je hebt een goed idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Natuurlijk ben je zelf helemaal overtuigd van het nut en de noodzaak ervan, maar is de markt dat ook? Oftewel, hoe kijken anderen tegen jouw ideeën aan en is er markt voor? Om daarachter te komen, is het belangrijk om marktonderzoek te doen.

25 maart 2020 26 november 2020

Informatie over het mkb (midden- en kleinbedrijf) in Nederland

Mkb cijfers, definities en organisaties belangrijk voor marktonderzoek

Het midden- en kleinbedrijf in Nederland: hoe is dat verdeeld per sector, per provincie, per aantal medewerkers? Dit kan belangrijke informatie zijn voor je marktonderzoek, je marketingbeleid en het bepalen van je locatie.

25 maart 2020 14 oktober 2020

Het Nieuwe Verkopen in 5 stappen

Bevorder samenwerking sales en marketing

Wat is Het Nieuwe Verkopen? En hoe pas je dat toe binnen je bedrijf? Leer in vijf stappen hoe je marketing en sales beter op elkaar afstemt en je verkoop laat toenemen.

23 maart 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 60 totaal, er zijn meerdere pagina's