Social media

Online ondernemen desk

Hoe gebruik ik social media als ondernemer?

Wat zijn sociale netwerken en wat kan ik ermee?

Social media zijn niet meer weg te denken. Meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking kent Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn. Het is ook een eenvoudige manier om (potentiële) klanten te bereiken.

04 februari 2020

Social media: zet het effectief in

10 gouden regels om social media effectief te gebruiken

Als ondernemer kun je met social media bij een grote groep mensen jouw bedrijf onder de aandacht brengen. Maar gooi niet alle informatie op Facebook, Twitter of LinkedIn. Denk goed na voordat je verzendt.

17 oktober 2018

Hoe ga jij om met social media?

"Social media is de sleutel tot het succes"

Social media inzetten als ondernemer. Hoe pak je dat nou slim aan? Welke social media zijn nuttig en wat zijn de valkuilen op dit gebied? In deze video delen ondernemers hun ervaring met social media en geven enkele tips voor collega-ondernemers.

06 september 2018

E-book eerste hulp bij Social media

Leer netwerken aan de online #stamtafel

4 op de 10 ondernemers passen social media toe voor hun bedrijf. Ze gebruiken deze online platforms om nieuwe klanten te vinden én om met huidige klanten in gesprek te gaan. Zorg je dat ook jíj handig gebruik maakt van de voordelen van social media!

19 april 2018

Facebook acties maken vrienden

Column Robert Arnoldy | Zet je fan centraal

Opvallende en originele acties vanuit je Facebook bedrijfspagina dragen bij aan het behalen van je marketingdoelstellingen. Zet de fan daarom centraal en bedenk vooral aardige acties, activaties en campagnes.

19 april 2018

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018

Wat is social listening?

Ken je klant en zijn behoefte: monitor social media

Wat is de actuele behoefte van jouw klant? Welke producten en diensten slaan aan en welke niet? Social media kunnen een goede raadgever zijn. Maar hoe houd je bij wat er allemaal gezegd en geliked wordt en wat doe je er vervolgens mee? Een paar tips en tools voor social listening.

29 november 2017

Ontslag door bericht op social media

Column John de Waard | Even opletten dus...

Volgens dagblad Metro volgt 10 procent van de ontslagen op een domme tweet of post op Facebook. Blijkbaar hebben werknemers niet helemaal door dat hun baas ook wel eens op social media actief is. Een melding als ‘ik heb me net ziek gemeld en ga nu even lekker shoppen’ is niet helemaal verstandig. Een arbeidsconflict is zo maar geboren. Even opletten dus wat je Tweet, Facebookt of WhatsAppt.

12 juni 2017

YouTube: 10 gouden tips voor online video

‘Kijkduur is belangrijker dan aantal clicks’

Hoe zorg je dat jouw video’s een succes zijn op YouTube? Als ondernemer kan online video een interessante manier zijn om je merk en producten onder de aandacht te brengen. Derk van der Woude en Chris Klapwijk (partnermanagers bij YouTube) delen hun 10 gouden tips voor een succesvol videokanaal.

08 maart 2017

Getoond 1 tot en met 10 van 36 totaal, er zijn meerdere pagina's