Vier voordelen van online werkplekken

Column Mark Grasmayer | New Day at Work
Helaas zie ik dat veel mkb’ers een aantal kansen om slimmer en efficiënter mobiel te werken nog onbenut laten. Werkgevers beperken het mobiel werken tot het openen van werkmail op mobiele apparaten. En hoewel je tijd bespaart door tijdens de lunch mails te beantwoorden, is dit zonde van al de mogelijkheden van online werkplekken. In deze column zal ik daarom ingaan op de voordelen, zodat ook jij alles uit jouw online werkplek haalt.
Zijn jouw documentstromen al gedigitaliseerd?
Klik hier
Download hier het whitepaper digitaliseren
Lees verder

1. Altijd en overal beschikbaar 

De online werkplek is op ieder moment van de dag en op elk device beschikbaar. Hierdoor heb je alles bij je om te werken in je favoriete koffiezaak, bij je klant of thuis aan de keukentafel. En nog een fijne gedachte. Wanneer je laptop een smakker maakt en in gruzelementen is, dan is dit geen gevaar voor je werkdocumenten. Je kunt simpelweg een tablet of nieuwe laptop pakken, inloggen in de online werkplek en doorgaan waar je gebleven was.

 

2. Applicaties centraal bereikbaar met één wachtwoord

Krijg je weleens de vraag waar een applicatie te bereiken is? Of hoor je vaak dat mensen wachtwoorden vergeten? Er komen steeds meer applicaties. E-mail in Outlook, CRM in Salesforce, documenten worden bewerkt met Office 365 enzovoort. Helaas moeten de meeste mensen hier apart naar navigeren om vervolgens weer in te loggen. Een goede online werkplek brengt elk type applicatie samen in één online werkplek waarin je slechts eenmaal inlogt om al je applicaties en informatie te bereiken. Hierdoor heb je een draagbaar kantoor in je browser waarin je binnen een klik je telefonie, mail, documenten en alle andere applicaties kunt bereiken. 

 

3. Gepersonaliseerd inzicht in informatie 

Een ontwikkeling bij online werkplekken is dat ze informatie die je dagelijks nodig hebt in één dashboard tonen. Zo hoef je niet te wisselen tussen verschillende applicaties maar zie je na het inloggen direct gepersonaliseerde informatie die voor jou relevant is. Zo krijgt een directeur de omzetcijfers, agenda afspraken en het laatste nieuws te zien terwijl administratiemedewerkers zien hoeveel facturen er nog open staan in facturatieprogramma’s zoals Moneybird. Kort gezegd, krijg je dus direct inzicht in al je informatie en nieuws naast de applicaties die je dagelijks opstart.

 

4. Bedrijfsprocessen versimpelen met Business Apps 

Heb jij er ook een hekel aan als je een bestand of e-mail niet terug kan vinden? Een aantal online werkplekken hebben hiervoor geïntegreerde Business Apps. Dit zijn kant-en-klare applicaties die gefocust zijn op een bedrijfsproces zoals projectmanagement, facturatie, contracten, kilometerregistraties en meer. Hierdoor koppel je eenvoudig documenten, e-mails en verschillende bedrijfsprocessen aan elkaar. Is je collega op vakantie? Geen probleem, binnen enkele klikken open je het project en vind je daar alle documenten, mails en informatie.

 

Kies je een hosted desktop of online werkplek

Bij het kiezen van een online werkplek is het goed om te weten dat hosted desktops simpel gezegd een computerscherm visualiseren zodat je op elk apparaat dezelfde computer benadert. De voordelen hierboven gaan over zogenaamde browser-based werkplekken zoals Office 365 of Workspace 365. Browser-based werkplekken zijn bereikbaar op ieder apparaat via je browser (Chrome, Safari, etc.) en passen zich ook aan het apparaat aan. Verder vind ik het zelf belangrijk dat een werkplek overzichtelijk is, maar gezien dit smaak is kun je dat het beste zelf beoordelen tijdens jouw zoektocht naar een online werkplek om eenvoudiger te werken.

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten