Export

Internationaal ondernemen desk

Exporterende sectoren kunnen groei verwachten

Sectoren profiteren van aantrekkende wereldeconomie

In de tweede helft van 2013 zullen de sectoren die sterk afhankelijk zijn van export weer gaan groeien. Dat voorspelt het ING Economisch Bureau in haar kwartaalbericht voor de sectoren. De sectoren industrie, groothandel en transport zullen het komende halfjaar al herstellen en in 2014 weer gaan groeien.

29 november 2017

Meer export dankzij LinkedIn

Column | Vind exportpartners via social media

LinkedIn is één van de bekendste socialmediakanalen. Ook voor exporteurs wordt LinkedIn steeds interessanter, met name als acquisitietool. Hoe kun je LinkedIn beter gebruiken om exportpartners te vinden en nieuwe markten te betreden? In dit artikel de antwoorden!

22 september 2016

Zaken doen volgens de Chinese cultuur

Hoe word je succesvol in China?

Zaken doen in China vraagt om een compleet andere aanpak dan je in Nederland gewend bent. Even snel spijkers met koppen slaan, werkt absoluut niet. Succesvol ondernemen in China betekent dat je veel tijd en energie zult moeten steken in het opbouwen en onderhouden van een goede, vriendschappelijke verstandhouding met de zakenrelatie.

02 augustus 2016

Export zorgt voor succes mkb-bedrijven

Tweederde mkb internationaal actief

Bijna twee op de drie bedrijven in het midden- en kleinbedrijf is internationaal actief. Dat blijkt uit een rondgang onder 383 ondernemers op de internationale vloer van de Week van de Ondernemer in april, uitgevoerd door ING. Bedrijven die zich meer op het buitenland focussen, zijn ook succesvoller, blijkt uit het onderzoek.

11 januari 2016

Onora bv wint MKB Export Award

MKB-Nederland en TNT: ‘Milieuvriendelijke grafkist heeft wereldwijde potentie’

Onora bv uit Den Bosch, producent van grafkisten gemaakt van 100 procent organisch restafval, is de winnaar van de tweede MKB Export Award. Ondernemer Marieke Havermans (40) ontving de prijs 10 maart in Nieuwegein tijdens de exporteursbijeenkomst ‘Verover nieuwe markten’.

11 december 2015

Hoe win je het OHMF?

Winnaars Oranje Handelsmissiefonds 2014 delen tips

Het Oranje Handelsmissiefonds helpt ondernemers de stap over de grens te maken. Er zijn jaarlijks honderden aanmeldingen. Hoe kom je bij de laatste tien? En welke export-tips hebben de winnaars van vorig jaar voor jou? Bekijk de video.

11 december 2015

Binnenkomen op de buitenlandse markt

Hoe benader je het exportland?

Als het vooronderzoek is gedaan en het exportplan is geschreven, dan wordt het tijd om eens na te denken over hoe het exportland wordt benaderd. Dat is afhankelijk van de gevoerde producten en de structuur van de exportmarkt. Maar ook de verwachtingen van de exporteur spelen een belangrijke rol.

11 december 2015

"We zijn nog geen geoliede exportmachine"

Reynier van Bommel over stap-voor-stap-exportstrategie

Bij de familie Van Bommel zit ondernemen in het bloed. De negende generatie leidt het bedrijf dat zich inmiddels hofleverancier mag noemen: broers Reynier, Floris en Pepijn. Reynier: “Samenwerken met hen is het mooiste wat er is. We willen hetzelfde: dit bedrijf nog mooier maken dan het al is.”

11 december 2015

"Nederland is te klein om een wereldbedrijf mee te starten"

Met de stormparaplu van Senz° ging export voor de wind

Niet iedereen houdt ervan, maar stormparaplu Senz° zou zonder regen nooit hebben bestaan. Voormalig TU-Delft student Gerwin Hoogendoorn bedacht de stormparaplu die zelfs windkracht 10 doorstaat.

11 december 2015

Turkse thee drinken met potentiële distributeurs

Handelsmissie Turkije geeft goed beeld

Stel: je wilt een nieuwe markt in een ander land veroveren. Dan is het slim om de bewuste markt eerst te onderzoeken. Marc Derks van Staco ging daarom op handelsmissie naar Turkije. Hij wilde zien of zijn product daar kans maakte.

11 december 2015

Getoond 41 tot en met 50 van 83 totaal, er zijn meerdere pagina's