Ontdek de 5 voordelen van SEO

Online marketing blijft binnen het MKB een ondergeschoven kindje. Slechts de helft van de ondernemers investeert in online marketingactiviteiten en de meesten zetten dit ad hoc in. En dit terwijl consumenten zich suf Googlen op zoek naar producten, reviews en openingstijden van winkels in de buurt. Iedere online bezoeker kan een offline klant worden, mits je jouw visitekaartje – de website – op orde hebt!

Begin met je online marketingactiviteiten bij het begin. Zorg voor een website of webshop die goed gevonden wordt. Met zoekmachine-optimalisatie behaal je een hogere positie in Google.

SEO in het kort

SEO staat voor Search Engine Optimization. Ofwel zoekmachine optimalisatie. Een verzamelnaam voor alle activiteiten in de zoekmachinemarketing die ervoor zorgen dat je website hoog scoort in de organische zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Dat is belangrijk, omdat de meeste internetgebruikers vaak niet verder kijken dan de top-3 resultaten op de eerste pagina. Dáár wil je tussen staan met je website! En niet voor even, maar voor langere tijd. Investeer dus in een goede website, effectieve content en andere SEO-middelen, zoals linkbuilding en lokale vindbaarheid, en domineer de zoekresultaten. Daar heb je duurzaam profijt van.

Voordelen van SEO

SEO biedt veel voordelen: 

  • Het maakt je bedrijf online beter zichtbaar
  • Je hebt geen kosten per klik
  • Je investering is duurzaam
  • Het versterkt je andere marketingmiddelen
  • Het effect is goed meetbaar

 

Uiteindelijk moet een betere online zichtbaarheid natuurlijk tot meer kliks naar je website leiden. En als je het slim aanpakt, leidt dat weer tot meer leads: offerte-aanvragen of ingevulde contactformulieren bijvoorbeeld. En dat betekent meer omzet. Dat is het ultieme voordeel van SEO: keiharde resultaten. SEO specialist Ompro kan je daar uitstekend bij helpen.

Adverteren op Google

Natuurlijk, je kunt ook adverteren in Google. Dan hebben we het over SEA. Met een campagne koop je topposities in de zoekresultaten. Dat klinkt makkelijk, maar wanneer je niet gespecialiseerd bent in AdWords, kan het snel veel van je kostbare marketingbudget opsnoepen, zonder gewenst resultaat. Laat een Adwords specialist je helpen met het opzetten, monitoren en bijsturen van effectieve Google Adwords campagnes. Maar investeer liever eerst in SEO. Daarmee kies je namelijk voor een effectieve langetermijnstrategie. 

Gebruik je kennis!

Veel ondernemers in het MKB laten online marketing links liggen. ‘Gebrek aan kennis’, is de meest gehoorde verklaring. Maar wat deze ondernemers niet beseffen is dat ze juist veel nuttige en bruikbare kennis in huis hebben om SEO-middelen te laten slagen. Als ondernemer weet je immers wie je klanten zijn. Je kent je doelgroep en weet waar die naar op zoek is. Op basis van die kennis bepaal je de (lokale) zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Zo weet je ook welke vragen je moet beantwoorden met de informatieve content op je website.

Zorg daarnaast voor een gebruiksvriendelijke, duidelijk gestructureerde en snelle website. Ook mobiel. Bouw aan een sterk linkprofiel middels linkbuilding en zorg dat je website gekoppeld is met een analyse tool, zoals Google Analytics. Je kunt hierin precies zien hoeveel bezoekers er op je website komen, maar ook op welke woorden zij hebben gezocht. Waardevolle informatie om je website te blijven optimaliseren om goed te scoren in de zoekmachineresultaten. Bovendien zie je of je bezoekers iets gekocht hebben of een offerte hebben aangevraagd. Je kunt dus nauwkeurig achterhalen of je inspanningen op het gebied van SEO effect hebben.

Het algoritme van Google

Het ‘wereldwijde web’ bestaat uit miljoenen websites. Google heeft een interessante formule bedacht om deze op volgorde te zetten. De zoekmachine gebruikt daarvoor ruim 200 ranking factoren. SEO heeft dus wel wat meer om het lijf dan op zoekwoorden scoren. Maar je moet ergens beginnen. Met een goed gebouwde – mobile compatible – website, met slim geformuleerde URL’s, kopjes en meta-data, een duidelijke structuur, een sterk linkprofiel en effectieve content kom je een heel eind.

Gaat het je nu duizelen? Laat Ompro je helpen. Onze ervaring bij meer dan 80 bedrijven zorgt ervoor dat jouw website of webshop écht wat op gaat leveren. Je zit direct aan tafel met de inhoudelijke SEO-specialist die net als jij ondernemer is.


Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten