Meer omzet, minder online marketing

Heb je een eigen winkel en zoek je een slimme manier om meer omzet te behalen zónder meer geld of tijd te investeren aan online marketing? In dit artikel delen we een aantal handige tips waarmee je je omzet verhoogt en minder tijd hoeft te besteden aan online marketing.

Tip 1: Wees servicegericht

Met een goede service houd je je bestaande klanten tevreden en is de kans groter dat zij weer terug komen. Denk aan: snelle levertijden, lage verzendkosten, een goed bereikbare klantenservice en een snelle retourafhandeling. Probeer je in te leven in het verhaal van jouw klant. Door je in service bij jouw klant aan te sluiten, maak je het verschil. Op dat moment én in de toekomst! 

Tip 2: Blijf analyseren en verbeteren

Het analyseren van je verkopen komt vaak in de knel met tijd. Toch is het belangrijk om je verkopen te analyseren, om jezelf te kunnen verbeteren. Kijk naar welke producten het goed doen en welke minder. In welke periode van het jaar verkoop je het meest? En het minst? Wat doen jouw concurrenten? Door af en toe te kijken naar hoe je presteert, wordt de kans op verkopen groter.

Tip 3: Waar valt winst te behalen?

Bekijk zo – tussen de bedrijven door – ook waar nog winst te behalen valt. Kun je je levertijden versnellen of je verzendkosten verlagen? Is je assortiment uitgebreid genoeg of misschien juist zelfs té uitgebreid (omdat bepaalde artikelen niet verkopen)? Zijn je huidige klanten tevreden over jouw service? Ben je goed bereikbaar? Kunnen mensen gemakkelijk bestellingen retourneren? Kijk waar winst te behalen valt door bijvoorbeeld zelf of met vrienden jouw winkelervaring te doorlopen – in de rol van een klant – en probeer de verbeterpunten stap voor stap in te voeren.

Tip 4: Ga slimme samenwerkingen aan

Jij kunt als ondernemer veel, maar je bent geen duizendpoot. Sommige zaken kun je uitbesteden – óf je kunt op zoek gaan naar slimme samenwerkingen. Wist je dat je als ondernemer bijvoorbeeld ook artikelen kunt aanbieden via het bol.com platform? Met deze samenwerking bereik je miljoenen klanten via een lokaal bekende winkel. De bemiddelingsbijdrage die je betaalt, wordt geïnvesteerd in de online marketing van jouw product, zoals online vindbaarheid. Win-win! 

Wat kun je nog meer van bol.com verwachten?

  • Je bent zichtbaar voor ruim 9 miljoen potentiële klanten uit Nederland en België;
  • Bol.com kan je logistiek (retourafhandeling, distributie, verzending) voor je uit handen nemen;
  • Je bundelt krachten met specialisten met veel kennis en expertise;
  • Meer traffic, meer omzet!
  • No cure, no pay. Verkoop je niets, dan betaal je niets. 

Wil je meer weten of heb je vragen? Kijk dan op bol.com/zakelijkverkopen.


Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten