Vijf tips: samenwerken met bol.com voor meer omzet

Heb je al een webwinkel? Dan weet je dat er veel mogelijkheden zijn waarop jij jouw producten onder aandacht kunt brengen: social media, een AdWords-campagne, je SEO verbeteren en meer. Maar wat als dat niet het gewenste resultaat brengt? Dan kun je overwegen een extra online winkel te openen.

Extra omzet via een winkelplatform

Door te samenwerken met platformen kun je je online omzet verhogen en tegelijkertijd efficiënter werken. Hoe dat werkt, leggen we je uit aan de hand van vijf tips. 

1.De voordelen van een gevestigd merk

Webshops zijn overal en hoewel online winkelen nog vaak begint bij Google, starten consumenten in toenemende mate met winkelen bij een platform. Als webshopeigenaar kost het vergroten van je naamsbekendheid én online vindbaarheid je redelijk veel tijd. Door een winkel te openen bij een bekend platform, krijg je een steuntje in je rug als het gaat om (online) vindbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan online winkelplatform bol.com: de naamsbekendheid van het platform, is ook interessant voor jouw assortiment . 

2.Focus je op datgene waar je goed in bent

Een ander voordeel van het samenwerken met een platform als bol.com, is dat je er als partner voor kunt kiezen bepaalde zaken uit handen te laten nemen. Denk aan de service Logistiek via bol.com waarbij opslag, verzending, distributie, retourafhandeling en klantenservice voor je wordt verzorgd. Bol.com biedt deze extra dienst waar je als partner gebruik van kunt maken.

3.Investeringen in technologische innovaties

Bij bol.com werken ruim 1.500 specialisten op het gebied van e-commerce. Daardoor is er veel ruimte voor investeringen en technologische innovaties. Dit maakt het platform nu én in de toekomst relevant voor jouw klanten. Dat geldt dus ook voor jouw extra winkel bij bol.com!

4.No cure, no pay

Bij bol.com geldt: verkoop je niets, dan betaal je niets. Je aanmelden als partner is gratis en ook het aanbieden van je producten kost niets. Pas als je producten verkoopt, betaal je een commissie. De hoogte van die bijdrage is afhankelijk van de categorie waarin jouw producten worden aangeboden. 

5.Online marketing wordt voor je gedaan

Het is bekend dat bol.com hoog in de zoekresultaten terechtkomt. Dat komt doordat bol.com investeert in SEO, AdWords en online vindbaarheid. De bemiddelingsbijdrage die je als partner betaalt als je daadwerkelijk verkoopt, wordt onder andere terug geïnvesteerd in online marketingactiviteiten, zodat je nog beter zichtbaar bent voor ruim 9 miljoen klanten.

Als je je online omzet naar een hoger niveau wil tillen, is een samenwerking met bol.com het overwegen waard. Wil je meer weten of heb je vragen? Kijk dan ook eens op bol.com/zakelijkverkopen.


Praat met ons mee op

Van Spaendonck Groep B.V
Postadres
Postbus 90154
5000 LG . Tilburg

Bezoekadres:
Reitseplein 1
5037 AA . Tilburg
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten