Google komt met AdWords voor het mkb

AdWords Express speciaal voor de kleine, lokale ondernemer

30 januari 2013

Ondernemers met een fysieke winkel die willen beginnen met internetreclame, kunnen binnenkort terecht bij Google AdWords Express. Onder die naam lanceert het internetbedrijf een advertentiedienst voor de kleine, lokale ondernemer.

Vorige week werd de dienst van Google in Duitsland, Engeland en Frankrijk gelanceerd. Binnenkort is Nederland aan de beurt, wanneer is nog niet bekend. 

Wat kan ik met AdWords Express?

Ondernemers met een fysieke winkel, zoals de slager om de hoek, kunnen op deze manier simpel beginnen met internetreclame. Het enige wat de ondernemer hoeft te doen is een omschrijving van hun werk en diensten in te vullen en aan te geven wat hun maximale maandbudget is voor AdWords. Google verzorgt de formulering van de advertenties en de plaatsing. De ondernemer krijgt, na het invullen van het budget, een inschatting te zien van hoeveel mensen zijn website of zijn profielpagina op Google Places zullen bezoeken. 

Google wil zich de komende tijd meer focussen op de digitale kant van het mkb. De lancering van AdWords Express past hierbij. 

Auteur

Liesbeth Meenink