E-commerce zoekt starters

Volop kansen in snelgroeiend segment

27 juni 2017

Naar verwachting zijn er in 2015 meer dan drie miljard consumenten online. Dat schept enorme kansen voor online retail en andere vormen van e-commerce. Zin om te starten in dit snelgroeiende segment? Het Amsterdamse Startupbootcamp lanceert een programma.

In vijf stappen een bedrijf starten

De consument verwacht zowel online als offline een vergelijkbare winkelervaring. Op basis van zo‘n gecombineerde omnichannel-aanpak kunnen ondernemers mobiele toepassingen, het internetkanaal en de fysieke omgeving optimaal benutten. E-commerce is daarbij in toenemende mate ‘mobile commerce’ geworden, veelal in combinatie met de vertrouwde winkelomgeving.

Volgens Startupbootcamp is het tijd om het ecosysteem van startups op dit terrein verder te activeren, te innoveren en te versnellen. Programmamanager Jonas de Groot refereert daarbij aan het rijke heden en verleden van de hoofdstad als broedplaats van bedrijven: “Amsterdam heeft ook een mooi trackrecord op het gebied van e- en m-commerce, waarvan Booking.com het beste voorbeeld is. De meest ervaren e-commerce ondernemers zitten bij ons om de hoek. Dat biedt goede grond voor startups om veel te leren en hun bedrijf snel te ontwikkelen.”

Partners

Startupbootcamp is trots op de launching partners die zich verbonden hebben aan het programma: Rabobank, Sundio Group, International Card Services, CM, Vodafone, Certa Legal en PWC.

Michael Dooijes, Executive Director, Head of Strategy & Innovation bij Rabobank legt uit waarom hij zich graag committeert aan het programma: “Om in onze business te blijven innoveren is het van groot belang om aansluiting te vinden bij veelbelovende startups en om onderdeel te zijn van het ecosysteem. Technologie is de belangrijkste versneller van verandering in verschillende branches, waaronder ook de financiële sector.”

Startupbootcamp verschaft Rabobank toegang tot de meest veelbelovende startups en de bijbehorende innovatie. Dooijes: “In de nabije toekomst is mobile commerce de belangrijkste transactiemethode, wat ons de kans biedt om beter te voorzien in de behoeftes van onze klanten. Door onze samenwerking met Startupbootcamp verkrijgen wij toegang tot nieuwe technologie en interessante businessmodellen, die voor onze huidige en toekomstige klanten van toegevoegde waarde kunnen zijn.”

Startups kunnen zich aanmelden voor het programma dat op 13 oktober dit jaar start.

Auteur

Hotze Zijlstra