Business model

Zorgeloos varen met een deeljacht

Interview met Egbert de Waard van FlexYachts

Egbert de Waard is van kinds af aan gek op boten en varen. Eens per jaar gaat hij met zijn gezin een week lang het water op, net als vroeger met zijn ouders. Het verschil is dat De Waard en zijn familie niet naar de boot moeten als ze geen tijd of zin hebben. “Het is erg kostbaar om een boot te bezitten. Daarom heb ik een eerlijke manier bedacht om jachten te delen”, vertel hij in de kajuit van een van ‘zijn’ schepen in de haven van Almere.

21 juli 2014

Starter van nu vindt zichzelf uniek

3e editie The Next Entrepreneur vandaag van start

De starter van nu vindt zijn product of dienst uniek. Of meent vernieuwend te zijn doordat hij een product of dienst beschikbaar maakt voor een compleet nieuwe doelgroep. Toch beamen starters nog hulp te kunnen gebruiken. Vooral bij het opstellen van plannen. Dat blijkt uit onderzoek van MKB-Nederland en Rabobank onder 2.500 starters, dat in het kader The Next Entrepreneur 2014 is uitgevoerd door Motivaction.

05 mei 2014

Kennisontbijt: Hoe start ik een onderneming?

Interview met Leen Bakker

Wist jij dat er in Nederland meer dan 3,5 miljoen mensen geïnteresseerd zijn in ondernemerschap? Dat is de helft van de beroepsbevolking! Een bedrijf starten dus. Maar hoe? Dat leer je tijdens ons kennisontbijt met het thema 'starten'. Ben jij erbij, op 30 januari tussen 7 en 9 uur?

30 januari 2014

'Gratis' fietsreparaties bij winnaar Startup Weekend

Jury: een bedrijf met veel ambitie

Na een weekend lang keihard werken is zondag de derde editie van Startup Weekend afgesloten met de bekendmaking van de winnaar van het beste open source business idee. Het kersverse bedrijf Tri-cycle heeft deze titel in de wacht gesleept. Het idee: fietsen in de stad voorzien van reclame, in ruil voor gratis reparaties.

25 november 2013

"Wij exporteren de Nederlandse fietsenkennis de wereld over"

VANMOOF in vier jaar tijd grote naam in fiets- en ondernemersland

De broers Carlier begonnen vier jaar geleden hun bedrijf VANMOOF. Wat begon met 'laten we de Nederlandse stadsfiets doorontwikkelen tot een Nederlands exportproduct' is uitgemond in een prachtbedrijf met dealers in Amerika, Azië en Europa.

28 oktober 2013

Franchisenemers loyaler naar de formule dan franchisegevers

Scoren door samenspel: loyaliteit in franchise

Onderzoekbureau 121interaction heeft in het afgelopen jaar onderzoek uitgevoerd onder 70 franchisegevers en 630 franchisenemers. Eén van de uitkomsten is dat franchisenemers loyaler zijn naar de formule dan franchisegevers.

11 oktober 2013

Superfocus leidt tot superspecialisme

Column | Het organisatiemodel van de toekomst

Consumenten en leveranciers nemen geen genoegen meer met 'goed genoeg'. Het internet heeft de wereld transparant gemaakt en superkwaliteit kost vaak maar marginaal meer dan matige kwaliteit.

15 maart 2013

Wat is jouw bedrijfs-DNA?

Column | De weg naar succes vanuit de binnenkant

Veel bedrijven hebben het moeilijk. In de crisis lijkt het vertrouwde business model steeds minder een garantie op succes te zijn. Tijd voor verandering, begin bij je bedrijfs-DNA.

30 november 2012

"Zonder goed businessmodel komt je website er niet"

Interview met Stephan Bosman van Zoover een Weeronline

In vijf jaar tijd heeft Bosman samen met collega Bas Rasker van Zoover een regelrechte succesformule gemaakt, een website die bekend is in binnen- en buitenland. En vergeet Weeronline niet.

17 augustus 2012

Internet vraagt om nieuw businessmodel in retailsector

MKB-Nederland ondersteunt retail bij ontwikkeling nieuwe businessmodellen

Het is de nieuwe plek om te winkelen: online, want dat is sneller en makkelijker. Maar winkeliers worden hier de dupe van. Steeds meer winkels op meubelboulevards en in winkelcentra staan leeg. Dat vraagt om een nieuw businessmodel.

18 januari 2012

Getoond 41 tot en met 50 van 50 totaal, er zijn meerdere pagina's